Rowico Home inleder samarbete med EK PR & Kommunikation

Rowico Home inleder samarbete med EK PR & Kommunikation

Rowico Home är ett svenskt varumärke som erbjuder stilsäkra möbler i skandinavisk design. Bolaget har funnits sedan 1971 och säljer sina möbler via återförsäljare runt om i Europa. Sedan Jessica Hammargren tog över som VD 2018 så började bolaget ändra fokus; tänka mer hållbart, designa från grunden och skapa ett mer modernt skandinaviskt sortiment av möbler. Nu växlar Rowico Home upp, tar nya marknadsandelar och för att även ta varumärket till nästa steg förstärks nu bolaget med en ny strategisk PR-partner.

- Rowico Home har en fantastisk historia och är i full gång att ta varumärket in i framtiden. Vi är väldigt glada att de har valt oss som strategisk PR-partner och ser fram emot vår gemensamma resa med detta växande varumärke, som genuint vill förmedla företagets kärlek för möbler och våra hem, berättar Madeleine Ek Brentmar, VD på EK PR & Kommunikation.

Från och med september 2021 ingår alltså EK PR & Kommunikation ett nytt samarbete med Rowico Home för att stärka varumärket Rowico Home ytterligare.

DESIGN WEEK

Under rådande pandemi har det inte varit möjligt för Rowico Home att medverka på mässor. Men samarbetet med EK PR har möjliggjort för företaget att återigen, även om det är småskaligt, träffa befintliga och nya kunder i deras showroom under årets Design week.

- Vi känner att samarbetet vi startat med EK PR ligger helt rätt i tiden. Vi är ett varumärke på väg uppåt och är i behov av deras expertis för att ta oss till nästa steg. Att vi dessutom fick en flygande start tillsammans under Design week i Stockholm var otroligt kul. Vi träffade både nya och gamla intressenter och fick oerhört bra respons av våra möbler och av oss som företag, vilket känns superkul, säger marknadschef Nina Hedberg.

Rowico Homes möbler finns att köpa hos utvalda återförsäljare runt om i landet.

För ytterligare information om PR-samarbetet och utlån av möbler, vänligen kontakta EK PR & Kommunikation:

Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com