Vårens trender och möbelnyheter 2022

Vårens trender och möbelnyheter 2022

Nu presenterar Rowico Home vårens trender och möbelnyheter. Stilren skandinavisk design är som alltid kollektionernas signum men vårens nyheter har även inspirerats av naturmaterial och hållbarhet.

Naturtrenden är fortsatt stor och inför vårens kollektion har Rowico Home satsat på ljusa träslag, bruna toner, möbeltyger med textur och återvunna fibrer. Natur­materialet marmor skapar kontraster samt exklusivitet till de nya soffborden i serien Hammond och passar fint med vårens ljusa pastell-trend.

Produktnyhet

En ny produktkategori för våren 2022 är sänggavlar och sängbord i trä. Både i mer klassiska former och som väggpanel med lyxig hotellkänsla.

- Det känns extra kul att kunna lansera våra sänggavlar. En gedigen trägavel är något som efterfrågats, då det länge varit textilgavlar som har dominerat. Så det ska bli spännande att se hur de tas emot, säger Jesper Bergendahl, Supply chain manager på Rowico Home.

Naturfärger som bas

Fokus ligger på att ta fram möbler som håller i många år, både i kvalitet och design. Rowico Home satsar på hållbart skogsbruk och flera nya matbord, stolar och soffor samt soffbord i FSC-certifierat* trä.

- Under 2022 vill vi ha det ombonat och tryggt i våra hem, omge oss med människor, föremål och färger som skapar harmoni. Vi ser en ökad efterfrågan på hållbara trämöbler som har ett andrahandsvärde och en stor del i vårt hållbarhetstänk innebär att skapa tidlösa skandinaviska möbler som även håller för nästa generation. Vi på Rowico Home följer inte säsongens trendfärger, men är medvetna om dem. Vi skapar möbler i neutrala toner vilket gör att man enkelt kan addera sina personliga favoritfärger i form av kuddar, plädar, gardiner och dukar utan att behöva byta ut hela basen, säger Nina Hedberg, Marknadschef Rowico Home

Vårkollektionen finns hos Rowico Homes återförsäljare samt på www.rowicohome.com

För ytterligare information och utlån, vänligen kontakta:

EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail: info@ekpr.com

För fler pressbilder: EKPR & Kommunikations bildbank: www.ekprbildbank.com