Roxen rekryterar ny försäljningschef

Roxen har anställt Charlotta Medin som ny försäljningschef med ansvar för den skandinaviska marknaden. Hon kommer att ansvara för kunduppdrag avseende Roxens webbpubliceringssystem Roxen CMS samt det redaktionella verktyget Roxen Editorial Portal. Charlotta kommer närmast från Digital Technology International där hon arbetat i 8 år, som projektledare och nu senast regionalt försäljningsansvarig för Sverige.

- Det är jätteroligt att vi kan förstärka vårt team med Charlotta. Med sin gedigna erfarenhet av att såväl handla upp som leverera redaktionella system till mediabranschen är hon väl förtrogen med våra kunders utmaningar och de fördelar som våra moderna lösningar kan erbjuda, säger Roxens VD Per Östlund.

- Det senaste året har varit mycket intensivt för Roxen. Framför allt det redaktionella systemet Roxen Editorial Portal samt nya lösningar för informationspublicering via surfplattor och smartphones har rönt stort intresse hos mediaföretag lokalt och internationellt. Därför förstärker vi nu organisationen även på säljsidan, berättar Per Östlund.

Charlotta Medin är civilingenjör från KTH och hon har tidigare arbetat bl a som redaktionell IT-chef för Dagens Nyheter, som datakonsult internationellt samt för Sveriges Tekniska Attachéer i San Francisco.

Charlotta Medin börjar sitt nya uppdrag för Roxen den 15 november.