Emma Nordwall är ny förbundsdirektör för Räddningstjänsten Skåne Nordväst

Kommunalförbundet Räddningstjänsten Skåne Nordväst beslutade idag att anställa Emma Nordwall som ny förbundsdirektör.

- Jag är både glad och stolt över förtroendet att få ta vidare det arbetet som görs här i nordvästra Skåne. Jag ser fram emot att utveckla och bredda räddningstjänstens arbete ytterligare tillsammans med kommuner och kollegor i regionen, säger Emma Nordwall, tillträdande förbundsdirektör.

- Emma Nordwall har en gedigen och relevant bakgrund bland annat som tidigare biträdande förbundsdirektör hos oss, men nu också med nya erfarenheter. Hennes erfarenhet, driv och engagemang kommer att skapa goda förutsättningar för ett ännu starkare förbund framåt, säger Christian Orsing, direktionsordförande för Räddningstjänsten Skåne Nordväst.

Emma Nordwall kommer närmast från tjänsten som räddningschef för Hässleholm/Osbys räddningstjänst. Emma Nordwall börjar sin tjänst den 1 februari 2021 och efterträder Christer Ängehov som tillträder tjänsten som ny Förbundsdirektör i Mälardalens Brand- och räddningsförbund.

För mer information:

Christian Orsing

Ordförande Direktionen

Emma Nordwall

Tillträdande förbundsdirektör

• Kriser, tillbud

• Skåne

Vi är räddningstjänsten i Helsingborg, Ängelholm, Örkelljunga och Bjuv. Vår vision: Olyckorna ska vara få och små!

Jonathan Sjöberg

Presskontakt Tf. Förbundsdirektör, Chef för operativa avdelningen 010-219 01 03