Reflex för kreativt förnuft

Med hösten kommer mörker och det blir allt viktigare att bära reflex. Runius Design lanserar ett reflexkoncept med en produkt som låter förnuftet gå före fåfänga. Med finurliga knutar och knopar fäster du produkten på dina plagg, cykeln eller väskan. Du får en chans att vara kreativ - låt ingen glänsa som du!

Produkten består i sin enklaste form av en fallskärmslina (Paracord) med integrerade reflextrådar från 3M. Historiskt sett användes denna typ av lina till fallskärmar inom det militära men används idag även i civilt bruk.

Idén till #minreflex fick vi under en diskussion om att svenskar tillhör världens mest innovativa människor: ”Vi skojade om att det vore intressant att sätta människor på prov genom att be dem skapa någonting ur något så intetsägande som en bit snöre. Detta visade sig skapa ett stort engagemang och vi såg möjligheten att kombinera detta med budskapet att det är viktigt att synas”, berättar Christian Runius.

Trafik i Mälardalen blir först ut med att använda #minreflex i en kampanj. TiM är en samverkan för lokaltrafik och regionaltåg i Mälardalen vilket innefattar SJ och de regionala kollektivtrafikmyndigheterna i Stockholms län, Södermanlands län, Uppsala län, Västmanlands län och Örebro län.

"För TiM handlar det om att visa att de bryr sig om sina kunder både före, under och efter resan", säger Christian Runius som ansvarat för projektet.

För mer information se www.minreflex.se.

Text av Runius Design
Foto av Fotograf Paul Lindqvist