Gör jul i varje vrå – på ditt sätt! Bland Rustas julnyheter finns pampiga granar, pynt, tomtar och inredning för alla stilar.

Rustas julnyheter gör det lätt att pynta personligt

I början av oktober fylls Rustas hyllor med allt du behöver för att maxa julen. Kryp upp i soffan i en skön flanellpyjamas och drick en kopp choklad i en mugg med julmotiv. Varför inte skapa nya traditioner och bjuda in vännerna till tomteverkstad eller gemensam julklappsinslagning? Utbudet av pyssel, inslagspapper, presentboxar och tillbehör är enormt!

Maxa stämningen med julens favoriter
Tomtar är ett säkert jultecken. Bland årets nykomlingar syns ett sött tomtepar i betong som passar lika bra inom- som utomhus. I samma serie finns även mops, dalmatiner och katt i julkostym.

Julgranen är för många en viktig komponent för att julstämningen ska infinna sig. På Rusta hittar du naturtrogna gröna konstgranar med inbyggd LED-belysning såväl som vita och pastellfärgade modeller i flera storlekar. Varför inte pynta granen i pastelltema i år? För den som föredrar mer klassiska attribut finns flera vackra glaskulor i rött, silver och guld.

Duka ett magiskt julbord
Julen är bjudningarnas tid. Bland årets textilnyheter för det dukade bordet finns dukar, löpare och tygservetter i både enfärgat och mönstrat utförande.
Har du inte plats för en julgran hemma? Satsa på naturtrogna konstväxter och kvistar i vackra vaser och krukor. Komplettera med ljuslyktor och ljusstakar med levande ljus eller modeller i LED, som den söta granen med verklighetstrogen låga. God jul!

Rustas julsortiment landar i varhuset från slutet av september till mitten av oktober