Glimrande granar, belysning, tomtar, pynt och tillbehör för det dukade bordet.

Välkomna julen med Rustas nyheter!

Glimrande granar, belysning, tomtar, pynt och tillbehör för det dukade bordet.
Med Rustas julnyheter är det lätt att skapa en magisk jul för just din stil och budget.

Adventsljusstakar, julgranar och belysning är klassiska ingredienser för att skapa julstämning. På Rusta hittar du ett brett utbud av julstjärnor i FSC-certifierat papper eller 100 procent återvunnen bomull samt adventsljusstakar i flera stilar. Nytt för i år är dekorativa tomtar som går att trä på dina elektriska ljus för en extra julig känsla. Satsar du hellre på levande ljus finns en uppsjö av olika prisvärda alternativ.

I Rustas breda sortiment av konstgranar finns något för alla. Pynta med klassiska julkulor i glas och söta sammetsrosetter, eller gå loss och satsa på lekfull dekoration i pastelltema.

Bland de mest uppseendeväckande nyheterna finns glaskulor med en personlig twist. Vad sägs om en skinnjacka, shoppingbag eller enhörning i granen?

Tid för festligheter och överraskningar
Gör hemmet till din mysiga julborg! Bland årets heminredningsnyheter hittar du kuddar, plädar, bäddset och gardiner såväl som brickor och grytlappar med julmotiv. Det nya julmönstret Pets, med julklädda hundar och katter, spås bli en favorit hos djurälskaren.

Vill du göra dig själv till julfestens mittpunkt finns flera fulsnygga jultröjor, juliga scrunchies att sätta i håret och söta kläder till din fyrbenta vän.

Julbyar och nissedörrar är givna stämningshöjare i Rustas julsortiment. Uppgradera din nissedörr med en ny modell för utomhusbruk. Perfekt att placera vid ett träd eller bredvid din ytterdörr för att skapa mystik, pirr och förväntan när det lackar mot jul!

Rustas julsortiment landar i varhuset från slutet av september till mitten av oktober

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta omkring 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.