Håll magin levande med Rustas julnyheter

Vem har sagt att julen börjar i december? På Rusta är det fritt fram att gå loss bland belysning, granar, pynt och textilier långt tidigare! Låt julen gå i magins tecken. I år är Rustas julnyheter fler än någonsin, och redan i slutet av september fylls varuhuset med belysning för både inom- och utomhusbruk.

Trollbind med belysning
Dekorera balkong och trädgård med ljusslingor, ljuskronor och ljusträd eller låt lekfulla julfigurer lysa upp entrén. Rustas nyheter inom utomhusbelysning är många, precis som antalet för inomhusbruk.

Välj bland mängder av julbyar med belysning, ljud och rörelse och skapa ett sagoland som får barnens ögon att tindra! Bland nyheterna syns allt från fantastiska vinterlandskap till pepparkakshus och husvagnar.

Adventstider betyder stjärnor och ljusstakar, och även här är det enkelt att hitta en ny favorit. Varför inte pryda fönstret med flera stjärnor i olika utförande? I år är alla Rustas julstjärnor tillverkade av FSC-certifierat papper eller 100 procent återvunnen bomull.

Bland årets nya adventsljusstakar finns naturnära stakar i trä och rotting, men även mer uppseendeväckande modeller med enhörningar och glitter.

Ge julen en lekfull twist
Rusta utmanar gärna den traditionella julen. Med galna tomtar, sagolikt pynt, fulsnygga jultröjor och accessoarer är det lätt att skapa en fantasifull jul som lockar till leenden. Självklart hittar du även julkläder och tillbehör till de fyrbenta familjemedlemmarna.

Släpp in tomtens hjälpreda! Den här säsongen är det lekande lätt att hitta en nissedörr på Rusta. Låt nissen få en egen glasveranda, en musikstudio eller kanske en modern citybalkong. I år finns även flera små tillbehör till nissedörren för den som vill förnya sin befintliga nissedörr. God jul!

Rustas julsortiment landar i varuhus från slutet av september till mitten av oktober.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 170 varuhus i Sverige, Norge,  Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.