Rustas nyheter för julen gör det enkelt att skräddarsy gran, pynt, textilier och belysning efter favoritstilen.

Hitta din julstil på Rusta

Rustas breda sortiment av konstgranar växer, med flera naturtrogna nyheter som står sig lika pampiga år efter år. Med en julgran med inbyggd LED-belysning slipper du trassliga slingor och får perfekt gnistrande ljuspunkter. Gillar du den mer fantasifulla julen finns gott om granar i regnbågens alla färger. Ont om plats? Satsa på vår vägghängda gran med belysning – lika fin inne som ute!

Klara, färdiga, pynta!
I Rustas julsortiment finns något för alla. Bland årets pyntnyheter syns pappersdekorationer, honeycombs i miniformat, rosetter och mängder av detaljrika glaskulor.

Gillar du den lekfulla stilen hittar du allt från nissedörrar, ett batteridrivet julgranståg och snöglober till julkulor i form av cupcakes och munkar. Ovanpå det en tomtefamilj som i år bjuder på flera nya bekantskaper.

Dras du mer åt det traditionella hållet finns mängder av julkulor i rött, guld och silver samt ljusslingor och toppstjärnor som gör helheten extra magisk.

Sammet fortsätter vara en favorit och syns i år på söta dekorationsrosetter i olika färger och storlekar, men även i form av tomtar och julstrumpor. Utöver det finns ett brett utbud av julgransfötter och julgransmattor där klapparna kan landa mjukt. God jul!

Rustas julsortiment landar i varhuset från slutet av september till mitten av oktober.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 170 varuhus i Sverige, Norge,  Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.