Inred ombonat och personligt med höstens nyheter från Rusta

Inred ombonat och personligt med höstens nyheter från Rusta

Låt höstens varmare färgskala flytta in! I Rustas höstkollektion Lust for life ryms exotiska mönster, småmöbler i mörkt trä och mängder av personliga detaljer som gör det lätt att förnya hemmet.

Aldrig tidigare har vi tillbringat så mycket tid på hemmaplan, och vår längtan efter det vackra, ombonade och lite flärdfulla färgar av sig i Rustas inredningskollektion Lust for life. Här ryms mängder av textilier som gardiner och prydnadskuddar i mjuk sammet och manchester i djupa juvelfärger, men även spännande mönsterbilder. Jungle bird, med exotiska fåglar och växtlighet, spås bli en riktig mönsterfavorit, precis som uppstickaren Boudoir med botaniska mönster på mörk botten.

Mattor bidrar till den ombonade känslan, och i höst syns såväl enfärgade som mönstrade modeller med orientaliska inslag bland Rustas nyheter.

Dekorativa småmöbler och detaljer
Att gruppera snygga stilleben med vaser, konstväxter och ljus är ett enkelt sätt att skapa dekorativa blickfång. Nyheten Dominic, en serveringsvagn i mörkt trä och svart stål, är det perfekta valet för den som önskar en snygg avlastningsmöbel.

Att inreda med speglar känns helt rätt i höst, och bland Rustas nyheter syns flera spännande varianter med avdelare som ger en elegant känsla. Här finns även speglar med träramar, och flera nätta modeller som gör det möjligt att själv skapa en personlig spegelvägg.

Stora vaser i färgat glas, vackra ljuslyktor och väldoftande produkter som rumsspray, doftljus och doftpinnar syns bland nyheterna. Calm är en dekorativ serie med doftljus och doftkristaller som ger ett exklusivt intryck. Utbudet av färgade kronljus och trendiga spiralformade blockljus växer, och fler ljus i 100 procent stearin adderas till sortimentet.

På Rusta spelar konstväxter en central roll, och i höst utökas sortimentet med flera naturtrogna inslag. Utöver vackra krukväxter och snittblommor som hortensia och eukalyptus, återfinns även torkade växter som pampasgräs och harsvans. Kransar av verklighetstrogna konstväxter spås bli ett populärt inslag i höstens inredningar, och bland nyheterna finns flera fina modeller att välja bland.

För produktinformation, prisuppgifter samt högupplösta bilder, se bifogat pressmaterial.

Nyheterna finns i varuhuset från vecka 32

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 170 varuhus i Sverige, Norge,  Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.