Duschvägg och bastudörr, privat villa i Skåne

Skräddarsydda duschväggar i glas ger badrummet ett lyft

Funderar du på att uppgradera ditt badrum? Eller bygger du nya bostäder och vill ge badrummet en lyxig känsla? Då kan Ryds Glas hjälpa till med duschväggen. Hos Ryds Glas skräddarsys varje lösning vilket innebär att kunden själv kan bestämma duschens design och funktion, och med olika typer av glas blir möjligheterna stora.

– Intresset och förfrågningarna på duschväggar i glas ökar ständigt. Vi bygger duschväggar åt de flesta målgrupper och det finns mängder av olika glastyper att välja mellan – allt från genomskinliga och självrengörande till frostade, färgade och mönstrade. Självklart är alla glas säkerhetsglas och med en duschvägg i glas får man en tät vägg som behåller både ljus och rymd i rummet. Sen att det är väldigt snyggt, det får man på köpet, säger Andreas Lindgren, Ryds Glas verksamhetschef i Luleå.

Rent och snyggt

Det finns flera fördelar med att ersätta det traditionella duschdraperiet med en duschvägg i glas. Duschväggar i glas behöver inte bytas ut på grund av smuts och kondens, samtidigt som hela badrummet får ett lyft. Glaset skapar en lyxig känsla och är enkelt att hålla rent och snyggt.

– Glas är ett rent och kliniskt material vilket gör livslängden lång. En dusch i plast till exempel kan bli gul när den åldras och satsar man på duschdraperi finns risk för mögel. Glaset åldras inte på samma sätt, samtidigt som det är ett material som är lätt att hålla rent. Vill man kan man dessutom välja ett glas med en beläggning som gör glaset ännu lättare att rengöra, berättar Jörgen Häll, kvalitetsansvarig på Ryds Glas.

Skräddarsydd och säker lösning

Som tidigare nämnt satsar Ryds Glas på skräddarsydda lösningar, allt för att det ska finnas något för alla. Och med sina glasmästerier placerade runt omkring i Sverige finns kompetensen alltid nära.

– Vi har lång erfarenhet gällande skräddarsydda lösningar och det är där vi lagt vårt fokus. Vill man ha en standardusch är det lätt att gå till bygghandeln, men det är inte alltid en standarddusch fungerar. Kanske har man snedtak eller ett utrymme där en standarddusch helt enkelt inte passar. Vi måttanpassar alla glas vilket innebär att det finns något för alla. Utöver olika glastyper har vi också flera olika beslag att välja på, säger Jörgen Häll.

När man väljer duschväggar i glas är det viktigt att tänka på är säkerheten, och något minst lika viktigt är montaget.

– Att vara noga med att glaset monteras på rätt sätt är otroligt viktigt. Annars riskerar man att väggen eller dörren rasar ner. Därför är det extra viktigt att ta hjälp av en expert. Vi erbjuder en helhetslösning där vi både måttanpassar, tar fram och monterar och med vår långa erfarenhet har vi all kompetens som behövs för att erbjuda en så säker lösning som möjligt, säger Jörgen Häll.

Andreas Lindgren, håller med och avslutar:
– Vi har många års kunskap och genom åren har vi byggt de flesta duschlösningar man kan tänka sig. Vi jobbar endast med de främsta leverantörerna inom glas och beslagning, och vi eftersträvar alltid ett hundraprocentigt slutresultat.