​Sb-Hem får ny fältdirektör

Till fältdirektör för Sb-Hem har utnämnts MBA, AFM Jussi Hurme. Han börjar på Sb-Hem den 1 november 2016.

Som fältdirektör för Sb-Hem Ab ansvarar han för utvecklingen och tillväxten av ett affärsområde som bestäms senare samt deltar i utvecklingen av hela företagets affärsverksamhet.

Han arbetar för tillfället som områdeschef på Huoneistokeskus med ansvar för mellersta, norra och östra Finland. Han är också medlem i Huoneistokeskus ledningsgrupp, han är Huoneistokeskus ansvariga föreståndare samt ansvarar för utvecklingsprojekten på bolagsnivån. Tidigare har Hurme varit Huoneistokeskus områdeschef för västra Finland. I fastighetsförmedlingsbranschen har Hurme verkat sedan år 2007.

-Sb-Hem-kedjan har gjort ett gott jobb de senaste åren. Jag vill vara en del av kedjans framtid och tror att jag har mycket att ge kedjan och dess utvecklingsarbete. Min egen erfarenhet av branschen och intressegruppernas verksamhet ger mig goda förutsättningar att föra kedjan mot våra gemensamma mål. Det ska bli roligt att lära känna våra proffs på olika orter, en del av dem känner jag också sedan tidigare, säger Hurme.

Som bästa erfarenhet i hans karriär hittills nämner han bland annat att på olika orter framgångsrikt leda försäljningsorganisationer som har belönats som Finlands högklassigaste och bästa byråer. Dessutom är han nöjd över att flera ansvariga uppgifter på bolagsnivån har gett perspektiv på hur ett framgångsrikt fastighetsförmedlingsbolag fungerar och utvecklas.

Branschen på väg i rätt riktning
Fastighetsförmedlingsbranschen är enligt Hurme på väg åt rätt håll.

- Ett exempel är den färska lagändringen om kompetenskrav som kommer att ytterligare förbättra den service våra kunder får. Bostadsfrågor intresserar alltid och många följer med hur bostadsmarknaden utvecklas fastän det just nu inte är aktuellt att byta bostad. Hurme börjar på Sb-Hem den 1 november 2016 dvs. samma dag som den nya verkställande direktören Jukka Rantanen.

- Jag är mycket motiverad att ta tag i mina nya uppgifter och jag ser fram emot att samarbeta med Jukka Rantanen.

• jobb
  • sb-hem