Sabis Sveriges fjärde bästa arbetsgivare 2017

Stockholmsbaserade Sabis är Sveriges fjärde bästa arbetsgivare, enligt Universums årliga undersökning ”Sveriges bästa arbetsgivare”. I undersökningen bedömer medarbetarna sin nuvarande arbetsgivareutifrån de tre faktorerna intern identitet, nöjdhet och lojalitet. Det är första gången Sabis deltar i undersökningen, där 200 företag i hela landet deltog i kategorin ”Stora företag” med över 600 medarbetare. Sabis är det enda företaget från restaurang, hotell eller dagligvaror som placerar sig på topp-50-listan i undersökningen.

Sabis är verksamma inom tre affärsområden – butik, restaurang och hotell & möten. Familjeföretaget har cirka 750 medarbetare och arbetar efter visionen att skapa Stockholms bästa kundupplevelser inom mat och möten.

– Vi är otroligt glada och stolta över en fjärdeplats i ”Sveriges bästa arbetsgivare”! Det är ett kvitto på att vi kommit långt i arbetet med våra värderingar och vår arbetsmiljö, säger Caroline Cederblad, VD på Sabis.

– Grunden till ett trovärdigt Employer Brand ligger i att man har en stark och tydlig kultur som medarbetarna lever. Genom att skapa en bra miljö för medarbetarna ges arbetsgivaren möjlighet att behålla och attrahera rätt talanger, vilket i förlängningen bygger ett starkt och trovärdigt arbetsgivarvarumärke.” säger Claes Peyron, Managing Director Nordics, Universum.

– Det som genomsyrar vår kultur på Sabis är glädje! Det går som en röd tråd i allt vi gör, från vårt kundlöfte till vårt arbetsmiljöarbete, säger Ingalill Szabela, HR-chef på Sabis. Vi har under senare år fått väldigt höga betyg i våra medarbetarundersökningar, men att få en benchmark som Universum gör oss väldigt stolta och taggade att fortsätta vårt arbete! fortsätter Ingalill.

Den fullständiga rankingen finns på:

För mer information:
Ingalill Szabela, HR-chef