Sabis tävlar i Årets Möteskock

Från Sabis restaurang på Näringslivets Hus i Stockholm har kökschef Johannes Stålhammar uttagits till att tävla i Årets Möteskock 2017. Johannes var tidigare i år med och tävlade i Årets Kock 2017 där han tog sig till semifinal.

Tävlingen som går av stapeln för fjärde året i rad den 18 april, syftar till att lyfta fram att många av Sveriges bästa kockar arbetar på konferensanläggningar och hotell. Kockarna tävlar under en hel dag där finalen består av att sex finalister får en korg med för dem tidigare okända råvaror och får sedan 45 minuter till att kreera och presentera en rätt för juryn. Förutom ära och berömmelse vinner Årets Möteskock också en inspirationsresa.

- Det är alltid fantastiskt kul, inspirerande och utvecklande att tävla. Lite nervöst brukar det bli på den aktuella dagen men det är bara bra. Sen är det också en ära att få chansen att gå upp mot den verkliga eliten inom mitt yrke, säger Johannes.

Utöver Johannes uttagning tävlade också Team Sabis kockar i Culinary Olympics i tyska Erfurt 2016. Det var då det fjärde raka tillfället då Sabis representerade Sverige i vad som i folkmun ofta kallas ”Matlagnings-OS”.

För mer information, kontakta:
Cecilia Burlin Åhnberg
Marknadsansvarig Sabis Hotell & Möten