Sarah Dawn Finer, Live på Wenner-Gren Center

Sarah Dawn Finer möter våren högt över takåsarna

Fredagen den 3 maj gästas Live på WGC24 av Sarah Dawn Finer, upplev en exklusiv musikupplevelse med utsikt över huvudstaden. På 24:e våningen i Wenner-Gren Center får gästerna njuta av en vårinspirerad trerättersmeny innan spelningen börjar. Konceptet Live på WGC24 erbjuder en kväll där man kommer artisten väldigt nära tillsammans med en härlig matupplevelse i en fantastisk miljö.

– Jag ser fram emot att få komma till Wenner-Gren Center. En ståtlig byggnad som jag som stockholmare sett och gått förbi många gånger, men aldrig spelat i. Det blir en massa härliga avskalade versioner av låtar från olika plattor och tolkningar jag gjort. Historier om dom och versioner som endast görs den kvällen på det sättet för publiken som är där. Man ser alla från scenen, och det brukar bli roligt, förhoppningsvis rörande, spontat och personligt, säger Sarah Dawn Finer.

Folkkär multikonstnär
Sarah Dawn Finer beskrivs ofta som en ”entertainer ut i fingerspetsarna”. Detta efter en lång och gedigen karriär inom svensk underhållning. Hon har medverkat i Melodifestivalen, sommar- och julturnéer runt hela landet, musikaler och duetter med andra folkkära artister, som har gjort henne känd och uppskattad av den breda publiken. Förutom musiken, där hon skriver på såväl svenska som engelska, har hon även skådespelat sen hon var liten och också varit programledare i TV vid ett flertal produktioner - Sarah är en multikonstnär i ordets rätta bemärkelse.

Vad: Live på WGC24 med Sarah Dawn Finer
Var: 24e våningen på Wenner-Gren Center i Stockholm
När: Fredagen den 3 maj

För mer information: www.wgc24.se/live/sarah-dawn-finer/

Tidigare artister på Live på WGC24 har varit Sanna Nielsen, Tommy Körberg, Charlotte Perrelli, Helen Sjöholm, Lisa Nilsson och Loreen.

WGC24, festvåningen på Wenner-Gren Center med 360° vy över huvudstaden är en del av Sabis, ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med lång historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service. Idag driver Sabis flera restauranger, caféer, hotell samt matbutiker. Företagets vision är att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten genom att erbjuda förstklassig kvalité och service.