Sjönära Möten blir Sabis Hotell & Möten

Sjönära Möten blir Sabis Hotell & Möten

2011 förvärvade Sabis de tre hotellen Fågelbro Hus, Krusenberg Herrgård och Smådalarö Gård som drevs under namnet Sjönära Möten. Nu har man slagit samman hotellen med konferensanläggningarna Nordic Forum, Näringslivets Hus och Wenner-Gren Center till Sabis Hotell & Möten. Ett samlat, exklusivt erbjudande till konferensmarknaden som under v. 33 presenteras för första gången på sabismoten.se.

– Vi har skyndat långsamt och låtit de två organisationerna växa ihop på ett naturligt sätt. Nu känner vi att vi hittat en bra profil och varumärke för vad vårt erbjudande står för. Med våra sex mötesplatser kan vi erbjuda unika och exklusiva miljöer för alla typer av möten. Mitt i city med storstadens puls och utmärkta kommunikationer och i sjönära, rofyllda mer natursköna lägen, fortfarande nära Stockholm, säger Micael Eriksson VD - Sabis Hotell & Möten. Satsningen på konferensmarknaden är del i Sabis långsiktiga strategi och fler företagsförvärv är inte uteslutet. Visionen är att vara Stockholms bästa serviceföretag för inspirerande mat och möten. Förutom Sabis Hotell & Möten driver man också ett 20-tal företagsrestauranger, bland annat på Sveriges Riksdag, Rosenbad samt Näringslivets Hus. Sedan förvärvet har hotellen renoverats och uppdaterats för att bättre möta den moderna konferensgästens förväntningar och behov.

– Den här typen av verksamhet kräver att man uppdaterar lokaler och utrustning emellanåt och det passade utmärkt med nya ägare som kom in med fräscha idéer. Med sin långa erfarenhet som serviceföretag i Stockholm ger Sabis oss dessutom ovärderlig kompetens och helt nya förutsättningar för en ännu bättre totalupplevelse för våra gäster, avslutar Micael Eriksson. Under hösten kommer också hotellen att få en tydligare profilering mot privatmarknaden.

För mer information, kontakta;
Micael Eriksson, VD - Sabis Hotell & Möten