Smådalarö Gård Hotell & Spa erbjuder 2000 m2 spa, ute och inne.

Utvald eskapism på nya Smådalarö Gård Hotell & Spa

50 minuter utanför Stockholm ligger en unik året-runt-destination, i skärgårdens hjärta. Smådalarö Gård Hotell & Spa med anor från 1810 har genomgått en totalrenovering för att sommaren 2021 ta positionen som Sveriges främsta destination för aktivitet och avkoppling.

Smådalarö Gård Hotell & Spa bjuder in till verklighetsflykt, nära city men långt ifrån vardagen, när dörrarna slår upp i 5e juli 2021. En slutstation som berör alla sinnen och bjuder in till genuina upplevelser utöver det vanliga. På Smådalarö Gård Hotell & Spa är det lika nära till lantlig idyll och havets vågor, som till utvalda aktiviteter på plats inklusive ett av Sveriges modernaste span signerat Kerstin Florian - allt paketerat tillsammans med personlig service av högsta klass.

Idag förankrat i den moderna samtiden med exklusiva bekvämligheter och en personlig touch, minner Smådalarö Gård Hotell & Spa också om en svunnen plats. Från Dalarö som exklusiv badort och mötesplats för ikoniska konstnärer till platsens historia med lantbruk, fiske, bryggeri, bränneri och till världsresenären Kapten Bloms bygge av gården. Med inspiration av Kapten Bloms resor runtom i världen vill Smådalarö Gård Hotell & Spa nu skapa en samtida känsla av äventyr och eskapism som bjuder in till spännande upplevelser utöver det vanliga.

Hotellet blir vid öppningen ett perfekt tillhåll i avkopplande skärgårdsmiljö för en medveten storstadsbo, såväl som nyfiken sommargäst som värnar om personlig service, avslappnad lyx, naturnära miljö - en pulserande mötesplats. Här samsas nu utvald design och inredning i 118 hotellrum, där den nya vackra hörnsviten på 41 kvm bjuder på egen matplats och en altan med uteplats som blickar ut över rofyllda Hemviken. Varje rum är omsorgsfullt inrett, i tätt samarbete med design- och arkitektbyrån Koncept. En bas av jordnära färger sprider ett lugn, där inslag av utvalda möbler och färgklickar ger varje rum sin personliga stil. En ultimat oas för ett par dagar eller mer hemifrån.

- Jag har aldrig tvekat en sekund att nya Smådalarö Gård Hotell & Spa kommer att bli en succé, precis som för 210 år sedan. Det är en unik plats; historisk, vacker, avskild men ändå nära, lugn och energigivande. Vi har sett till att den historiska kopplingen lyfts fram ännu mer och vi fyller platsen med nytt innehåll och nya upplevelser – allt förankrat i vår historia. Smådalarö Gård Hotell & Spa är en destination i världsklass  säger ägare och VD Madeleine Brehmer

Smådalarö Gård Hotell & Spa bjuder in till avkoppling såväl som äventyr. Inled dagen med ett yogapass i deras nya studio som rymmer 18 deltagare eller kör ett svettigt pass i det välutrustade gymmet. Utmana ditt sällskap i en omgång padel eller tennis på någon av deras totalt 3 banor. Om vädret tillåter bjuder den gröna golfbanan om 9 hål ut till en runda ute i den vackra skärgårdsnaturen. När det är dags att återhämta sig finns mängder av upplevelser i den nya spaavdelningen på 2000 m2, ute och inne. Koppla av i ett av 7 behandlingsrum inklusive Sveriges enda gruppbehandlingsrum. Spaet är, signerat Kerstin Florian, experten på att länka samman kropp och själ med skönheten från naturen. Här finns även två signaturbehandlingar att tillgå. Glöm tid och rum i en varm oas fylld med växter och hängande dubbelbäddar, varma och kalla pooler, däribland en infinity-pool som vetter ut mot den gröna golfbanan och en spabar, året runt.

Det som en gång var en plats för fest, gastronomi och möten fortsätter nu med ett varierat utbud av levande restauranger, barer och caféer, där varje mötesplats fyller olika behov. Ät god och närodlad mat i brasserie-anda med egen öl, snaps och mycket mer på Smådalarö restaurang Brasserie & Bränneri. Fördjupa dina vinkunskaper i Vinbaren, unna dig en lugn kopp kaffe i Annas Salong eller avnjut en cocktail i Bloms Bar, som ger hommage till världsresenären Kapten Blom som byggde Smådalarö Gård år 1810.

Här finns även Werket, en utmärkt plats för större tillställningar i form av fest och konferens. Arrangera drömbröllopet där brudparet gör entré med båt in till gästhamnen, en maxad födelsedagen-retreat med vännerna eller konferera med kollegorna. De storslagna festlokalerna och konferensanläggningarna erbjuder allt och lite till. Valmöjligheterna är många och du hittar alla i en bekymmersfri tillvaro hos nya Smådalarö Gård Hotell & Spa

Smådalarö Gård Hotell & Spa har öppnat sin bokning.
www.smadalarogard.se

För mer information kontakta:
Patriksson Group
Sofia Green, Brand Director
sofia.green@patrikssongroup.com

För övriga frågor kontakta:
Sabis
Hanna Holfve
Projektledare Marknad
press@sabis.se

Om Smådalarö Gård

Smådalarö Gård byggdes 1810 av Kapten Carl Peter Blom som en festplats efter hans äventyr på världens hav och har sedan dess varit en mötesplats för vänner och nöjen. På gården bedrevs länge ett omfattande lantbruk samt bryggeri och bränneri som är en stor del av Dalarö och Smådalarös historia. Smådalarö Gård Hotell & Spa ägs av familjeföretaget Sabis sedan 2011.

Om Sabis/Smådalarö Gård Hotell & Spa

Sabis AB är ett familjeföretag grundat 1874, med en unik position inom mat och service. Organisationen driver 20 restauranger,10 caféer, tre hotell samt fem matbutiker med cirka 500 medarbetare. Visionen är att erbjuda; ”Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten.”

Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med lång historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service. Idag driver Sabis 20 restauranger, 10 caféer, tre hotell samt fem matbutiker. Företagets vision är att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten genom att erbjuda förstklassig kvalité och service.