Säker Vatten lanserar Rörpodden

Varför finns Säker Vatten? Varför är det viktigt för mig som företag att skriva intyg och hur ska jag ansluta tvättmaskinen korrekt? Det är några av frågorna som avhandlas i Rörpodden, som Säker Vatten lanserar idag. En podd för alla som vill undvika vattenskador och som är intresserade av säkra vatteninstallationer.

Intresset för säkra vatteninstallationer ökar hela tiden. Under våren har Säker Vattens tekniklinje gått varm och de digitala seminarierna om branschregler, byggtekniska och intyg har haft tusentals deltagare.

-Vi märker ett stort intresse både från våra auktoriserade företag, från byggbranschen och allmänheten om hur man undviker vattenskador. Podden är ett bra media att tillgängliggöra kunskap och information på ett lättsamt och enkelt sätt, säger Thomas Lundgren, VD för Säker Vatten.

Varje avsnitt av Rörpodden är ca 30 minuter långt och har ett tema med gäster i studion. Avsnitten avslutas med några frågor som ofta ställs till Säker Vattens tekniklinje. Programledare är Martin Brunnkvist, till vardags teknikutvecklare hos Säker Vatten och den som oftast svarar på frågor via Tekniklinjen.

-Rörpodden ska vara aktuell, underhållande och intressant. För om det rör rör, så rör det oss, säger Martin Brunnkvist med glimten i ögat.

Premiärprogrammet av Rörpodden handlar om varför Säker Vatten finns, hur det gick till när organisationen startades för 15 år sedan och hur verksamheten ser ut idag, samt några framtidsspaningar. Dessutom avlivas några seglivna rykten om organisationen. Gäster i studion är Thomas Helmerson, som var med och grundade Säker Vatten, och Thomas Lundgren, VD för Säker Vatten.
Rörpodden finns där poddar finns. Så fort ett nytt avsnitt släpps finns dessutom länken på Säker Vattens hemsida, både i Biblioteket och som en nyhet.

Direktlänkar till premiäravsnittet:
Spotify: