Stefan Rex blir ny VD för Säker Vatten den 1 juli 2018

Säker Vattens nya VD utsedd

Stefan Rex blir ny VD för Säker Vatten den 1 juli 2018.

Stefan har en mångårig erfarenhet från VVS-branschen. Dels har Stefan drivit det egna då familjeägda företaget REX Rör som under många år varit verksamt i Sundsvall med omnejd. Företaget köptes 2015 upp av Bravida Sverige AB, och Stefan har sedan dess varit avdelningschef för Sundsvalls-kontorets VVS-verksamhet.

2010 blev Stefan invald i VVS-Auktorisations och Säker Vatten AB:s styrelser, och tog 2016 över som ordförande. VVS-Auktorisation är föreningen bestående av auktoriserade VVS-företag och som äger bolaget Säker Vatten AB.

- Det känns fantastiskt spännande att fortsätta arbeta inom VVS-branschen och med branschregler, fast från ett annat perspektiv, säger Stefan Rex. Det ska bli kul att kunna bidra med mina erfarenheter från branschen och förhoppningsvis leda organisationen och bolaget vidare i samma positiva riktning.

Säker Vattens nuvarande VD, Thomas Helmerson, kommer att vara kvar i verksamheten även efter 1 juli, och kommer då gå över till en rådgivande funktion.

Branschregler Säker Vatteninstallation är ett regelverk framtaget av VVS-branschen tillsammans med bland annat försäkringsbolagen, Boverket och Folhälsomyndigheten.

Säker Vatteninstallation bygger på auktoriserade företag som utför arbetet enligt branschreglerna, för att minska vattenskador och personskador, såsom legionella, brännskador och förgiftning.

Det finns närmare 2000 auktoriserade företag, som lämnar intyg på sitt arbetet, sökbart via www.säkervatten.se