Betalsättet Swish står för idag 50% av alla GLINDER e-handels order

Betalsättet Swish står för idag 50% av alla GLINDER e-handels order

Swish betalningar på nätet ökar lavinartat!

GLINDER Retro Fashion på nätet introducerade betalsättet Swish på sin e-handel under april 2021. Vi ser ett tydligt tecken på att kunderna vill ha enkla betalmedel utan krångel. Sedan vi införde Swish har både konvertering och antalet genomförda order dragit i väg i mängd. Vi kunde inte drömma om detta uppdämda behov av enkla betalningar. Detta är inget som drivs på av dom större betalaktörerna. Det är dock inget konstigt då tex. Klarnas affärsmodell som delvis bygger på fakturahantering och dom största intäkterna kommer den vägen.

Swish kommer inom kort troligen att dominera

Vår samlade bedömning är att Swish kommer att vara ledande inom bara något år inom hela e-handelsbranschen. Bedömningen bygger på egna fakta och analyser samt att Swish idag är ett så pass etablerat betalmedel hos gemene person. I princip så har varje person som har en smartphone har även appen installerad för att kunna genomföra en Swishbetalning. För GLINDER är det bara positivt om vi kan hjälpa kunderna med enklare med Swishkonto.

GLINDER är ett modevarumärke inom retro, 50 tals och rockabilly har funnits sedan 2007 och är ledande i Sverige på just retromode med ca. 150 000 nöjda kunder över hela landet. Vi erbjuder våra kunder att handla med faktura, kortbetalning, trustly, konto samt Swish.

Fakta Swish:
Antalet privatanvändare: 7 928 540 st