Glinder menar att vi inte kan lägga hela skulden av ökade ehandelsreturer på kunden! Alla ehandlare måste ta sitt egna ansvar och det finns många vägar att välja på menar Glinders Grundare Morgan Sehlstedt

Glinder åtar sig att erbjuda en bred kundupplevelse och minska returfrekvensen

En bredare kundupplevelse minskar antalet returer menar Glinder

Glinder, en framstående e-handelsplattform, har förstått vikten av att inte lägga hela skulden på kunderna när det gäller ökningen av returer och den negativa miljöpåverkan som följer med fler frakter och onödig hantering. Istället tar Glinder på sig ansvaret och strävar efter att förbättra branschstandarden genom att erbjuda en bred kundupplevelse som minimerar returproblematiken.

Från början av designprocessen av klädesplagg fokuserar Glinder på att vara generösa i storlekarna och noggrant överväga passformen. Vi förstår att varje individ är unik och olika skapad, vilket är anledningen till att vi är dedikerade till att erbjuda en bredd i storleksutbudet och utforska tydliga kroppsformstabeller för att hjälpa våra kunder att hitta rätt storlek och passform.

Vi är också medvetna om att teknisk utveckling spelar en avgörande roll i att minska returer. Glinder tror på potentialen hos artificiell intelligens (AI) och ser fram emot framtida innovationer som kan underlätta för kunderna att göra korrekta storleksval. Vi förutspår att en app som använder sig av AI för att analysera individuella foton och rekommendera lämpliga storlekar kommer att vara en spelväxlare i framtiden.

För att förbättra kundupplevelsen vid försäljningen sätter Glinder stor vikt vid tydlighet och information. Vi arbetar aktivt med att erbjuda omfattande produktinformation och tillförlitliga storleksguider, samtidigt som vi ser till att våra produktfoton är representativa för färg och form. Genom att skapa en korrekt och rättvis bild av våra produkter strävar vi efter att minska risken för missförstånd och felköp.

Som en del av vårt åtagande för att uppmuntra medvetna köpbeslut erbjuder Glinder returfrakt till våra kunder, men mot en avgift. Vi inser vikten av att skapa incitament för att överväga ett köp mer noggrant samtidigt som vi är medvetna om kostnadens påverkan på konverteringsgraden. Genom att erbjuda en balanserad lösning hjälper vi våra kunder att göra välinformerade val samtidigt som vi minimerar returfrekvensen.

Idag har Glinder en imponerande returfrekvens på endast 19%, vilket vi tror beror på vårt engagemang för att erbjuda välfungerande storlekar och ett brett storleksutbudutbud. Vi förstår att när våra kunder hittar en produkt de verkligen vill ha kan det vara besvärligt om storlekarna är begränsade och de måste "chansa" på en passande storlek.