Det har inte ungått någon att det utbrutit krig i Ukraina! Våra tankar går till barnen och därför förlänger vi vårt hjälparbete till en Nalleinsamling.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Sedan flera år tillbaka arbetar GLINDER aktivt i ett hjälpprojekt med att samla in kapsylringar av aluminium till behövande människor i Thailand! Vår själ och hjärta fortsätter med det, men nu vill vi mer med anledning av kriget i Ukraina! Vi vill med er hjälp ge alla barn framtidshopp inom ramen av kriget i Ukraina. GLINDER:s tankar går till alla oskyldiga barn som som inte under några som helst omständigheter valt detta barbariska som nu sker i vår närhet ute i Europa. Barnen är vår framtid, och dom är alltid oskyldiga, samtidigt som dom har alla frågor om varför? Vi vill att de Ukrainska barnen istället ska känna trygghet, värme och framtidshopp, därför påbörjar vi nu omedelbart GLINDER NALLEINSAMLING! Vi samlar in alla tänkbara nallar och gosedjur i ”liten eller normalstorlek” för att sändas ner till barnen som ankommer till gränserna, kanske i Polen, Rumänien, eller någon av de svenska gränserna. Behovet och efterfrågan för stunden kommer avgöra!! Som vanligt tar vi kontrollen hela vägen fram till mottagaren!

Vill du skänka en nalle? Lämna den i vår butik i Mjölby eller skicka den till oss enligt adressen nedan: (OBS ENDAST HELA OCH RENA NALLAR TAS EMOT)

Adress: GLINDER RETRO FASHION, Stridslyckegatan 1 59535 MJÖLBY

Bästa och varma hälsningar Veronika & Morgan grundare av GLINDER