Två år av inställda bilträffar och cruisingtillställningar är till ända, Glinder har listat Sveriges evenemang för 2022

Nostalgi & bilträffarna är tillbaka -Se hela listan för 2022

Bilträffar och andra nostalgievenemang är tillbaka -Nu går man all in

Varje år sedan 2017 har Glinder listat Sveriges alla cruisning, bilträffar och samlat dessa i en lättöverskådlig kalender och publicerat detta på sin hemsida. Under pandemin har det varit begränsat med evenemang, även om om utbudet har funnits då också berättar Morgan Sehlstedt grundare av klädesmärket Glinder Retro Fashion.

Suget efter bilträffar är stort 2022

När vi listar 2022 års kalender för bilträffar, nostalgi och cruising evenemang kan vi konstatera att suget efter att åka på något nostalgievenemang är omättligt. Det märks inte annat på alla anmälda tillställningar till kalendern. Aldrig tidigare har det varit så enormt tryck på att få listat sin tillställning i årskalendern. Det som sticker ut lite extra i år är Elvisfestivalen som äger rum i Jönköping under allhelgonahelgen. Men innan det är dags finns mängder med tillställningar. Vi brukar säga att varje dag under hela sommaren brukar det finnas något för den motor och nostalgiintresserade.

Besök 2022 års kalender för Sveriges nostalgi och bilträffar här.

Kalendern fylls på hela tiden efterhand, men är väldigt komplett redan nu, det är dock viktigt att man söker mer information om varje enskild tillställning så man inte åker i onödan är rådet vi vill ge våra läsare. Särskilt nu när bensinen är så dyr.