Ett bidrag från deltävling nummer 2 som startar i maj månad

Succé för digitaliserad fototävling inom retro, 50 tals och rockabilly

Succé kan sammanfattas för digitaliserad fototävling inom retro, 50 tals och rockabilly

Vi kan konstatera att det har saknats en fototävling inom genrerna retro, 50 tals och rockabilly. I oktober 2020 bestämde GLINDER att det skulle arrangeras en fototävling som ett svar på att i princip alla bilträffar och andra cruising-evenemang ställts in pga. pandemin.

GET A LOOK är öppen för alla gender, oavsett könstillhörighet enda kravet är att bilderna är tagna på en person i retro, 50 tals eller rockabillystil. Gensvaret är enormt kan vi konstatera, att det sker online är inga problem för de tävlande. Att mer och mer digitaliseras är bara positivt, inte minst coronasäkert säger Morgan Sehlstedt som är tävlingsgeneral.

Just nu pågår omröstningen i deltävling nr. 1 medan anmälan till deltävling nr. 2 pågår för fullt och ser ut att bli 100% ökning i antalet som anmäler sig. Har det börjat så här bra kan jag bara drömma om hur det blir i deltävling 3, 4, 5 och 6 En total succé borde inte vara en överdrift att säga.

Att delta är gratis, att rösta är också gratis. Vinstsumman är på 10 000:- och en kompetent jury som består av proffsfotografer som arbetar både för Aftonbladet och Svenska Dagbladet finns för att utse vinnarbilden som kommer ske under oktober månad 2021

Tävlingen arrangeras av GLINDER och målsättningen är engagemang och tillbaka till det förflutna. Det var bättre förr, och det ordspråket är mer aktuellt än någonsin i tider där många upplever en tristess och det vill vi dela med oss av, att just njuta av det förflutna även om det är nytagna 2000 tals bilder som det tävlas med.