Glöggkanna med värmare –  en klassiker med art deco-känsla

Glöggkanna med värmare – en klassiker med art deco-känsla

Svenska traditioner och högtider är viktigt för Sagaform. Fokus ligger på att det firas, och inte hur. Glöggkannan formgiven av Lovisa Wattman med värmehållare är en av företagets mest populära julprodukter. En stilren klassiker som nu uppdaterats med modernare design.

Nedräkningen till jul- och adventstid har startat. Längtan efter att få tända juleljusen, pynta och spela julmusik kommer i takt med att det blir mörkare om kvällarna.

– Sagaform älskar högtider och vi tar gärna fram designade produkter som förgyller högtiderna lite extra. Snygg design som funkar i alla hem, och genomtänkt funktion med tydligt ändamål, säger Beatrice Lindgren inköpsansvarig på Sagafom AB.

En av sortimentets absoluta favoriter är glöggkannan med värmehållare. En klassiker som funnits med i Sagaforms sortiment i många år. Nu kommer den i en uppdaterad design. Värmehållaren har ett art deco-inspirerat mönster. Känslan är modernare och stilrenare, men med samma fantastiska funktion.

Glöggkannan är tillverkad i glas och värmehållaren i metall finns i guld och silver. Glöggkannan blir en vacker detalj på julbordet och en central punkt att samlas kring när glöggen ska serveras. Värmeljuset som är kannans värmekälla ger ett härligt sken och ser till att glöggen serveras i perfekt temperatur. Matcha med stilrena glöggmuggar helt i glas.

Glöggkanna
Rymmer: 1,3 liter