Perfekta presenter till den stundande studenten

Perfekta presenter till den stundande studenten

I slutet av maj fylls skolgårdarna återigen av puffiga mössor och stora leenden. Glada nybakade studenter väller ut genom skolornas dörrar och framför dem hägrar en tid av spännande äventyr. Och som traditionen bjuder firas det ordentligt! Kanske står vänner och familj utanför för att ta emot och gratulera med kramar och lyckönskningar. Studenternas halsar täcks snart av randiga band med roliga gåvor fastknutna.

Ja, studenten är verkligen en tid att fira. Kanske är du bjuden på en mottagning och vill ge bort en fin gåva till studenten, eller står du till och med värd för en egen mottagning? Här har vi samlat de bästa gåvorna till den stora dagen:

Hållbara glas –av plast

De här glasen är inte bara perfekta att fästa i ett snöre runt halsen, de är också slagtåligare än de ser ut! De är gjorda av akrylplast men är minst lika tjusiga som ett klassiskt kristallglas.

Filt för gröngräset

Sommaren står runt hörnet, och kanske det allra sista sommarlovet. Oavsett vad som väntar – jobb, resa, semester eller mer plugg, så finns tid för en dag på stranden eller en picknick i solen. Den här stora handduken fungerar både som handduk, filt och duk.

Presenter till hemmet

Framför fötterna på den nybakade studenten ligger en spännande tid. Det är nu många flyttar hemifrån och skaffar sig sina första egna husgeråd. Varför inte ge lite hjälp på traven? Egna kaffekoppar i pigga färger, kanske början på en hel servis, som kan fyllas på vid födelsedagar och andra högtider. I serien Coffee & More finns både koppar, assietter, ljuslyktor och förvaringsskålar.

En vas – flera vaser

Chansen är stor att studenten i fråga får minst ett par blombuketter på sin dag. Perfekt läge att ge bort en vas! Med Hold-vasens ställbara gördel spelar det mindre roll hur hög buketten är, den passar ändå. Perfekt för den som bor trångt och inte har plats för flera vaser, den här vasen gör jobbet oavsett blommorna!

....pssst! Är du ute i sista sekunden? Glöm inte att flera av Sagaforms produkter går att köpa nästintill färdiginslagna. Allt du behöver finns inuti förpackningen: omslag, kort och snöre. Det enda du behöver är en penna att skriva din hälsning med! Bra va?