Första kollektionen av ”nya” Sagaform är här - inredning för hösten och vintern 2021

I vintras kunde vi berätta att det klassiska inredningsvarumärket Sagaform valt att nylansera sitt varumärke. Nu presenterar man sin första kollektion där man visar upp inredningsdetaljer som man kallar svenska original. Tidlös, skandinavisk kvalitetsdesign som håller över generationer.

Det familjära och välkomnande hemmet är i fokus när Sagaform lanserar sin höst- och vinterkollektion 2021. Den innehåller både klassiker och överraskningar, alla med målet att hitta hem överallt.

– För oss ska dekoration vara klassisk, ha en bra funktion och alltid uppskattas att få eller att ge bort. Vi har utvecklat vår egen inhouse designavdelning för att producera hållbara och genomtänkta produkter som verkligen känns Sagaform. Klassiker med en twist som kan användas vid många olika tillfällen, säger Beatrice Lindgren, koncept- och designchef på Sagaform AB.

De klassiska originalen bygger på naturens färger och självklara former som ger en härlig och avslappnande skandinavisk stil. Produkter med en tydlig funktion och genomtänkt design. Materialen vi använder är olika typer av trä och glas, medan fina textilier matchas med kontrastrik svärta som skapar spänning i det annars ljuvligt ljusa.

– Vår nya glasserie Saga representerar Sagaform på ett ypperligt sätt – en klassisk form med en fin diskret detalj av en räfflad stjälk på foten. Vi lanserar också ullplädar med stilsäkra ränder i beige och grått, ljusstakar och servettringar. Om du frågar mig känns varje produkt i kollektionen genomtänkt och hållbar, precis det som Sagaform står för, säger Beatrice Lindgren.

Varje produkt i Sagaforms kollektion har en extra mening. Det är detaljer som tillför något speciellt, de är enkla att tycka om och enkla att ge bort. Sagaforms sortiment är uppdelat i fyra kategorier – dekoration, textil, kök och uteliv. Alla med skandinavisk design och en tydlig funktion i centrum.

Vid frågor vänligen kontakta: .
Sara Wernerby, Marknadschef Sagaform AB
Sara.wernerby@sagaform.com , +46 (0)735-338159