Glasserien Saga – tidlösa och  vackra original

Glasserien Saga – tidlösa och vackra original

Saga är en efterlängtad familjemedlem bland Sagaforms svenska original. En glasserie som värnar lika mycket om historien som om framtiden. Resultatet blir glas som andas elegans, enkelhet och självförtroende. Saga är lätt att älska, oavsett vem du är och var du bor.

Elegans, kvalitet och tradition – Sagaform vet vad man vill förmedla med sina nya produkter. Resan dit har tagit sin tid, men när resultatet är här förstår man varför!

– Att skapa en glasserie tar lång tid. Designen ska inte bara tilltala ögat den ska också ligga bra i handen och ge rätt upplevelse när man dricker. Ett bra glas har omtanke om drycken och gör att den smakar ännu bättre, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB

När glasserien Saga gått från skiss till verklighet har man satsat på att hitta en harmoni mellan tidlös estetik, funktionalitet, hantverk och hållbar kvalitet. Slanka former möter fylliga och där diskreta ränder sätter en tydlig karaktär. Det spelar ingen roll om man väljer vin, vatten, champagne eller juice – glas Saga är det optimala valet.

– En viktig målsättning när vi tog fram den här serien var att det skulle vara favoriter alla dagar i vecka. Glas som passar lika bra till vardagens pastasås som till helgens finmiddag. På glasens fot ser vi en räfflad yta som representerar Sagaforms karakteristiska rand. På våra glas blir den en vacker och subtil designfeature som vi är mycket förtjusta i, förklarar Sara Wernerby, markandschef på Sagaform AB.

Glasserien Saga innehåller fem olika glas.

Saga vinglas, 2-pack
Storlek: 9x9x19cm 37cl

Saga champagneglas, 2-pack
Storlek: 7x7x20cm 20cl

Saga champagnekupa, 2-pack
Storlek: 10x16cm 27cl

Saga dricksglas, 2-pack
Storlek: 8x8x17cm 46,5cl

Saga tumbler, 2-pack
Storlek: 7x7x9cm 23cl
Rek c:a pris: 199:-

Vid frågor vänligen kontakta: .
Sara Wernerby, Marknadschef Sagaform AB
Sara.wernerby@sagaform.com , +46 (0)735-338159