Magnus Björsne ser fram emot Park Annual

Magnus Björsne ser fram emot Park Annual

Kemist, javisst! Men genom åren har han gjort flera hopp i yrkesrollerna, en av fördelarna med en större organisation. Idag leder Magnus Björsne AstraZeneca Bioventure Hub och den 29 september är han dessutom moderator för Park Annual, Sahlgrenska Science Parks stora innovationsevent i Göteborg.

”Det var smickrande och roligt att få förfrågan och jag tänkte Ja, va´ kul! Tycker det är bra med en moderator från industrin och hoppas nu att jag kan göra detta så bra som det är värt att bli”, säger Magnus Björsne, VD, AstraZeneca Bioventure Hub.

Tiden är den mest kritiska faktorn men han beskriver sig själv som både envis och utmanande. Att ha rätt sinnesstämning och rätt drivkrafter med sig ser han som var och ens ansvar, inte minst när det gäller möten och nätverkande.

”Var lite mindre svensk och våga följ upp efteråt! Park Annual är ett ypperligt tillfälle att få nya intryck och ha kul i sitt arbete, genom dialog med många olika människor. Då kan vi skapa värden tvärs över segmenten läkemedel-biotech-medtech.”

Morgondagens innovationer är ju ofta tvärvetenskapliga. Magnus ser en utmaning i hur vi kan hitta andra sätt att utnyttja det kunnande som finns, både nationellt och internationellt. Hur kan vi öka värdet av kunskapen? Vi talar om styrkeområden i regionen och att vi nu samarbetar mycket mer än tidigare. Att vi kan göra skillnad genom att använda våra olika styrkor för att skapa nya möjligheter och ”walk the talk” som han uttrycker det. AstraZeneca Bioventure Hub är exempelvis en samarbetspartner i vårt nya initiativ Catalyser som du kan läsa mer om här

”Om ditt företag jobbar med produktutveckling inom Life science har Göteborg en bra infrastruktur. Att interagera med varann tidigt minskar ofta investeringsrisken. Kan vi lyckas med en gemensam målbild, där varje person förstår vad hon eller han kan tillföra för att uppfylla målet, kommer vi en bit på väg. Tanken bakom BIO-hubben var just att öppna upp för mer interaktion”, enligt Magnus Björsne.

Förra årets Park Annual blev snabbt fulltecknad, så säkra din plats redan idag. Anmäl dig på www.parkannual.se