Helgtips för onda magar på Alltomibs.se

Helgtips för onda magar på Alltomibs.se

Julbord, nyårssupé och många matglada tillfällen till socialt umgänge. Eller har du svårt att njuta av maten för att du lider av smärta eller känslan av uppblåsthet i magen? Båda är tydliga tecken på IBS (Irritable Bowel Syndrome), en dold folksjukdom som drabbar uppemot var femte vuxen någon gång i livet. Dietistens tips inför julen och ytterligare information om onda magar finns nu samlat på den nya sajten Alltomibs.se

Förutom möjligheten att kunna ställa frågor till läkare, dietister eller apotekspersonal ser de flesta människor idag Internet som en naturlig informationskanal om hälsa. Att snabbt och enkelt nå information om olika symtom och vad de kan bero på är ett sätt att minska oron.

- Alltomibs är vårt initiativ till att underlätta informationssökning om IBS och sajten är redan välbesökt, säger Tobias Kisker, VD, Calmino group, ett företag med verksamhet inom Sahlgrenska Science Park.

Under julledigheten unnar vi oss nog alla lite (för mycket?) av varje. Samtidigt vill väl knappast någon behöva gå och lägga sig på grund av ont i magen eller oroa sig för att snabbt behöva rusa på toaletten, tyvärr en verklighet för många IBS-drabbade. Kanske blir julen lite ljusare med kunskap? På Alltomibs.se hittar du just nu Dietistens tips inför julen, information om IBS och närliggande mag-tarmsjukdomar samt en hel del annat ”matnyttigt”.

Att Calmino group är lokaliserade inom Sahlgrenska Science Park är mycket betydelsefullt för verksamheten som har flera studiesamarbeten, bl a med Sahlgrenska Universitetssjukhuset.

För mer information se www.alltomibs.se eller kontakta Tobias Kisker, Calmino group, 031-40 92 40.