Nya slipprodukter för fin- och mellanslipning

Nya slipprodukter för fin- och mellanslipning

Slipmaterialleverantören Flexovit har lanserat en ny serie sliprondeller och -ark baserade på ett helt nytt slippapper som uppges ha mycket stor motståndskraft mot söndertrasning.

Sortimentet är baserat på den nya slippapperskvalitén Premier Red som används för flera olika produkttyper som kardborrerondeller, ark, rullar mm. Detta slippapper är uppbyggt på ett mycket starkt och smidigt latexpapper som kombinerar flexibilitet med hög motståndskraft. Latexpappret är belagt med slipmedel av värmebehandlad aluminiumoxid och ett särskilt ytskikt av stearat som ger mindre igensättning. Bindemedlet innehåller inga färgpigment vilket gör att man inte får någon oönskad missfärgning av slipytan. Premier Red lämpar sig speciellt bra för fin- och mellanslipning av primer, klarlack, spackel, plast, glasfiber, epoxy samt metall och hårda träslag.

I det nya sortimentet ingår även en särskild typ av kardborrerondeller (Soft Disc för maskinslipning) och ark på rulle (Soft Roll för handslipning) som är Premier Red-slippapper som har ett skikt skumgummi (foam) på baksidan. Detta skumgummiskikt ger väsentligt följsammare slipning och finare yta samt minskar risken för genomslipning enligt leverantören.

Se vidare på www.flexovit.se.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04