Nytt sortiment kakel- och stenkapmaskiner

Nytt sortiment kakel- och stenkapmaskiner

Norton-Clipper lanserar ett nytt sortiment kakel- och stenkapmaskiner med både bordsågar och ramsågar i flera olika utföranden. Maskinerna är avsedda för kapning och sågning av alla typer av kakel, klinker, stenplattor, naturmaterial, porslin, marmor, granit, och glaserade produkter mm. Sortimentet omfattar elektriska kakel- och stenkapmaskiner med motorer på 500 – 1.000 watt och för klingor med diameter 180 – 250 mm. Bland bordsågarna kan nämnas modellen TT 200 EM som är en liten och lätt maskin med vinklingsbart skärbord 0° - 45° och med löstagbar vattentank. Den har vidare ett vinklingsbart anhåll med snabblås, och är avsedd för 180 mm klingor. Den är försedd med en 800 w motor och har en kraftig konstruktion för yrkesmässig användning. Maskinen levereras i praktisk och skyddande transportväska. Bordsåg TT 250 G är en kraftfull maskin för professionell användning med en motor på 1.000 w och för klingor med diameter 250 mm. Den har ett vinklingsbart skärbord (0° - 45°) i rostfritt och har löstagbar vattentank. Den är även försedd med ett extra skydd på ovansidan för att förhindra sprut uppåt som enligt leverantören inte ska störa kapningen. Som tillbehör finns bl.a. fällbara ben. Ramsåg TR 200 E har ett vinklingsbart skärhuvud 0° - 45° och har en maximal kaplängd på 580 mm. Maskinen har en kraftig konstruktion för yrkesmässig användning med en motor på 900 w och är avsedd för 200 mm klingor. Den inbyggda vattenpumpen är väl skyddad mot slam och kax. Maskinen är försedd med fällbara stödben med hjul vilket förenklar transport och förflyttning. Se även www.norton.se / Byggindustri och www.construction.norton.eu

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04