Richard Nilsson ny Tillväxtchef för Säkrakoncernen

Richard Nilsson ny Tillväxtchef för Säkrakoncernen

Säkra fortsätter enligt utstakad plan för att stärka sin position på marknaden och utser Richard Nilsson till Tillväxtchef.

– Richard har gjort en imponerande resa där han som förmedlare och företagsledare har varit duktig på att hitta bra förmedlarbolag som passar in i Säkra. Richard har lyckats expandera kraftigt samtidigt som han har värnat om kunderna och Säkras värdegrund.
Med Adelis som kapitalstark huvudägare vill man expandera Säkra genom förvärv och Richards roll blir därför mycket viktig framåt, säger Eva Pantzar Waage, VD för Säkrakoncernen.

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både privatpersoner samt företag. Säkra har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

I förlängningen av att Säkra AB nu förvärvar huvuddelen av sina förmedlarkontor och bildar ett ledande förmedlarföretag med fokus på sakförsäkring, livförsäkring, pension och sparande rekryteras Richard Nilsson som Tillväxtchef med ansvar för alla affärsområden inom Säkra.

Richard Nilsson har arbetat som Sakförmedlare inom Säkra i över tio år och har ett mycket bra kontaktnät i branschen. Innan Säkra arbetade Richard med bland annat produktutveckling på Länsförsäkringar.

– Jag vill visa andra försäkringsförmedlare och branschen vilket fantastiskt företag Säkra är. Vi har en unik gemenskap och det tror jag inte att alla känner till. Vi kallar det ”Säkraandan” och det håller ihop oss som arbetar inom Säkra i vått och torrt. Med Adelis i ryggen är vi redo att ta nästa steg i vår utveckling och kommer vara ett riktigt intressant alternativ för alla kollegor i branschen, säger Richard Nilsson.

Koncern VD, Säkra AB
eva.pantzar@sakra.se