Säkra rekryterar Caroline Hamilton och satsar på internationell affär

Säkra rekryterar Caroline Hamilton och satsar på internationell affär

Säkra rekryterar Caroline Hamilton som ansvarig för den internationella affären och ansluter till det globala försäkringsnätverket GBN Worldwide. Det är ett led i den fortsatta satsning bolaget står inför.

Säkra har under det senaste året lagt stort fokus på att effektivisera bolagsstrukturen och att växa nationellt. Nu tar man nästa kliv i sin tillväxtfas och breddar verksamheten mot internationella företag som vill etablera sig på den svenska marknaden och svenska bolag som växer utomlands. Ansvarig för denna satsning blir nyrekryterade Caroline Hamilton. Hon kommer närmast från Willis Towers Watson där hon bland annat ansvarade för deras domestic-segment bestående av svenska bolag med internationell exponering. Caroline har en lång bakgrund från försäkringsbranschen som placerande mäklare och har stor erfarenhet inom internationell försäkring.

"Allt fler företag vill växa på nya marknader och har en riskexponering utanför det egna landets gränser. Vi är därför mycket glada över att kunna stärka upp med Carolines gedigna kompetens inom området", säger Jonas Stenmark, affärsområdeschef sak vid Säkra.

"Säkra är ett oerhört spännande bolag med fantastiska tillväxtmöjligheter. Jag ser fram emot att bidra till verksamheten och arbetet med att utveckla det internationella erbjudandet tillsammans med resten av teamet", säger Caroline Hamilton.

Samtidigt utökar Säkra sitt internationella kontaktnät genom medlemskap i ett flertal internationella nätverk, däribland det globala försäkringsnätverket GBN Worldwide. GBN Worldwide är med sina drygt 100 medlemsföretag i över 175 länder ett världsomspännande nätverk som består av ledande aktörer inom försäkring, återförsäkring och riskhantering.

"Detta är ett naturligt nästa steg i vår tillväxtresa. Medlemskap i nätverk som GBN innebär att vi kan samarbeta med de allra främsta aktörerna i världen för att säkerställa ett komplett och skräddarsytt försäkringsskydd för kunder både i Sverige och internationellt", säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

Caroline Hamilton kommer att vara en del av Large & Complex-teamet. Teamet leds av Kristofer Pohl och inriktar sig mot större kunder med mer komplex verksamhet och försäkringsbehov.

Vd och koncernchef
    E-post: eva.pantzar@sakra.se