United Securities byter namn till Säkra Spar AB

United Securities byter namn till Säkra Spar AB

Säkras värdepappersbolag United Securities byter namn till Säkra Spar AB. Det är ett led i bolagets fortsatta transformation.

Den 2 mars i år tog Säkra över som ensam ägare i värdepappersbolaget United Securities. Syftet var att på egen hand kunna göra betydande investeringar i bolagets fortsatta utveckling. Nu tar värdepappersbolaget nästa steg i sin förändringsresa och byter namn till Säkra Spar AB.

”Vi har under året lagt stort fokus på att skapa ett ännu mer attraktivt erbjudande till våra kunder, bland annat genom införandet av nettodepå tillsammans med Fondab. Namnbytet blir ytterligare en symbol för den förändring som sker, där målet är att skapa investeringslösningar som ligger i absolut framkant”, säger Helena Jendelid, vd vid Säkra Spar AB.

Namnändringen träder i kraft omgående.

Om Säkra Spar AB
Säkra Spar AB är ett helägt värdepappersbolag inom Säkrakoncernen. Bolaget erbjuder heltäckande investeringstjänster genom ett urval av samarbetspartners i form av depåbolag, fondbolag och förvaltare. Säkra Spar AB står under Finansinspektionens tillsyn och är medlem i Swedsec.

Helena Jendelid
Vd, Säkra Spar AB