Pressmeddelande -

Falksalt inleder ett samarbete gällande fältbearbetning på svensk dagligvaruhandel med Sales Support Sweden AB den 1 januari 2020.

"Falksalt är det marknadsledande svenska varumärket med hela 45% av saltkategorin*. Vår ambition är att genom ökad kunskap och inspiration guida konsumenten till rätt produkt i vårt breda sortiment. Förutom juvelerna i vårt erbjudande – våra spröda flingsalter – kan vi erbjuda ett unikt heltäckande produktutbud som tillgodoser alla tänkbara behov och användningsområden: olika varianter av bergsalt, havssalt och Himalayassalt är bara några exempel. Tillsammans med Sales Supports gedigna erfarenhet inom fältförsäljning ser vi nu fram emot en ännu starkare närvaro i butik.” säger Robert Jagebro, Key Account Manager på Salinity.

Mail: robert.jagebro@salinity.com

Mobil: +46 730 522 524

”På Sales Support arbetar vi med flera starka varumärken, nu välkomnar vi ytterligare ett starkt varumärke i och med samarbetet med Falksalt! Falksalt är ett välkänt varumärke och deras produkter finns i många svenska hem. Vår kompetens inom försäljning ska bidra till att öka försäljningen och förbättra placeringen av Falksaltsprodukter i butik. Tillsammans skapar vi en större efterfrågan hos konsumenterna på Falksalts kvalitativa sortiment.” säger Anders Lundgren, Försäljningsdirektör på Sales Support.

Mail: anders.lundgren@salessupport.se

Mobil: +46 70 309 34 24

Falksalt är en del av Salinity AB, ett svenskt familjeföretag som idag drivs i fjärde generationen. Verksamheten startade i Göteborg redan 1828 och vår passion för salt har med tiden gjort oss till en etablerad aktör att räkna med – inte minst inom retail där vi sedan länge är marknadsledare i Sverige. Idag distribuerar och förädlar vi salt till olika branscher världen över, inom allt ifrån mat och lantbruk till väg och industri. Nu liksom då, med vår bas i Göteborg.

För mer information: www.falksalt.sewww.salinity.se

Sales Support är Sveriges ledande säljbolag med lång erfarenhet av fältförsäljning av kända varumärken på svenska detaljhandeln. Företaget har drygt 220 anställda, merparten i säljkårer på Dagligvaruhandel, servicehandel, storkök samt apotek som hanterar en uppdragsgivareomsättning på ca 4 miljarder SEK fördelade på ca 70 varumärkesägare.

För mer information: www.salessupport.se

*AC Nielsen v52 2019

• Livsmedel

• dagligvarubranschen
  • sales support
  • falksalt
  • retail

Sales Support är varumärkesägarens partner som säljbolag och verkar på den svenska dagligvaruhandeln, servicehandeln, apotekhandeln samt restaurang&storkök. Våra 200 man starka organisation säkrar tillgänglighet och synnlighet för välkända varumärken.

Jennie Knochenhauer Norén

Presskontakt HR-generalist Sales Support Sweden AB + 46 73 085 70 58 LinkedIn

Odd Strand

Presskontakt VD Sales Support Sweden AB +47 95 80 24 03 LinkedIn