Pressmeddelande -

Melitta inleder samarbete gällande fältbearbetning på svensk dagligvaruhandel med Sales Support

Melitta Nordic AB påbörjar samarbete gällande fältbearbetning på svensk dagligvaruhandel med Sales Support Sweden AB den 20 april 2019.

"Melitta säljer och marknadsför varumärkena Melitta, Swirl och Toppits i Norden där vi utvecklar och kontinuerligt driver tillväxten inom kaffefilter, kaffe, kaffetillbehör, dammsugarpåsar och matförvaring. Med fokus på innovation och distribution vinner vi marknadsandelar på bred front. Tillsammans med Sales Supports långa erfarenhet inom fältförsäljning kommer vi stärka vår fältnärvaro ytterligare i butik vilket är en viktig komponent i vårt totala konsumenterbjudande”.

Mail: john.keding@melitta.se

Mobil: +46 765 417774

”På Sales Support är vi väldigt stolta över att tillsammans med Melitta Nordic AB inleda ett samarbete där vi kan nyttja vår säljkompetens även inom kaffekategorin samt fortsätta utveckla non-food avdelningen i butik för att göra Melittas produkter än mer synliga till konsument i butik. Vår målsättning är att med vår fältbearbetning ge dessa produkter och varumärken plats att växa, till konsumenternas och butikernas nytta” säger Mikael Gattberg, Country Manager på Sales Support.

Mail: mikael.gattberg@salessupport.se

Mobil: +46 70 6033458

Melitta grundades 1908, samma år som Melitta Benz uppfann kaffefiltret och vi bär stolt hennes namn sedan dess. Familjeägt i 4:e generationen, med 4000 anställda, 1,7 Miljarder Euro i omsättning och närvarande i 86 länder står Melitta Gruppen starkt rustade inför en spännande framtid. ¨

För mer information:www.melitta.se

Sales Support är Sveriges ledande säljbolag med lång erfarenhet av fältförsäljning av kända varumärken på svenska detaljhandeln. Företaget har drygt 200 anställda, merparten i säljkårer på Dagligvaruhandel, servicehandel, storkök samt apotek som hanterar en uppdragsgivareomsättning på ca 3 miljarder SEK fördelade på ca 60 varumärkesägare.

För mer information: www.salessupport.se

• Livsmedel

• dagligvarubranschen

Sales Support är varumärkesägarens partner som säljbolag och verkar på den svenska dagligvaruhandeln, servicehandeln, apotekhandeln samt restaurang&storkök. Våra 200 man starka organisation säkrar tillgänglighet och synlighet för välkända varumärken.

Jennie Knochenhauer Norén

Presskontakt HR-generalist Sales Support Sweden AB + 46 73 085 70 58 LinkedIn

Odd Strand

Presskontakt VD Sales Support Sweden AB +47 95 80 24 03 LinkedIn