Pressmeddelande -

Swedish Match Industries med varumärket Solstickan inleder ett samarbete gällande fältbearbetning på svensk dagligvaruhandel med Sales Support

Swedish Match Industries med varumärket Solstickan påbörjar ett samarbete gällande fältbearbetning på svensk dagligvaruhandel med Sales Support Sweden AB den 1 januari 2020.

"Swedish Match Industries är en av världens ledande tillverkare av tändstickor och är en global aktör. I Sverige ska vi maximera vår distribution på tändstickor samt fortsätta att utveckla vårt koncept fire products. Sales Support med sin starka säljkår och breda erfarenhet ska hjälpa oss att nå framgång i Sverige” säger Thomas Thuren, Area Manager Lights Division på Swedish match.

Mail: thomas.thuren@swedishmatch.com

”På Sales Support är vi väldigt stolta över att tillsammans med Swedish Match Industries inleda ett samarbete kring varumärket Solstickan. Vi bidrar med vår gedigna säljkompetens och med ett aktivt arbete att utveckla avdelningarna i butik för att göra Solstickans produkter än mer synliga till konsumenter i butik. Tillsammans bidrar vi till en ökad försäljning och därmed också genererar ökade intäkter till solstickefonden. Vår målsättning är att med vår fältbearbetning ge dessa produkter plats att växa, till konsumenternas och butikernas nytta.” säger Anders Lundgren, Försäljningsdirektör på Sales Support.

Mail: anders.lundgren@salessupport.se

Mobil: +46 70 309 34 24

Solstickan skapades 1936 och den svenska konstnären Einar Nerman fick i uppdrag att göra motivet till asken. Man kanske skulle kunna säga att motivet är ett av Sveriges mest kända konstverk. En stor del av svenska folket kan idag relatera till asken och motivet har fått ikonstatus. Solstickan är numera en nationalsymbol. Av alla tändstickor som säljs i Sverige är 98 procent av märket Solstickan och för varje såld tändsticksask eller annan solstickeprodukt går en del av intäkterna till solstickefonden. Varje år samlar svenska folket in cirka 1,5 miljoner kronor till fonden och Solstickan omsätter 9 miljoner askar per år.

För mer information: https://www.swedishmatchindustries.com

Sales Support är Sveriges ledande säljbolag med lång erfarenhet av fältförsäljning av kända varumärken på svenska detaljhandeln. Företaget har drygt 220 anställda, merparten i säljkårer på Dagligvaruhandel, servicehandel, storkök samt apotek som hanterar en uppdragsgivareomsättning på ca 4 miljarder SEK fördelade på ca 70 varumärkesägare.

För mer information: www.salessupport.se

• Livsmedel

• retail
  • sales support
  • dagligvarubranschen

Sales Support är varumärkesägarens partner som säljbolag och verkar på den svenska dagligvaruhandeln, servicehandeln, apotekhandeln samt restaurang&storkök. Våra 200 man starka organisation säkrar tillgänglighet och synnlighet för välkända varumärken.

Jennie Knochenhauer Norén

Presskontakt HR-generalist Sales Support Sweden AB + 46 73 085 70 58 LinkedIn

Odd Strand

Presskontakt VD Sales Support Sweden AB +47 95 80 24 03 LinkedIn