SALLY R ÄR EN AV VINNARNA
PÅ 33-LISTAN 2019

SALLY R ÄR EN AV VINNARNA
PÅ 33-LISTAN 2019

Sally R har utnämnts till ett av Sveriges 33 hetaste unga teknikföretag 2019 av tidningarna Ny Teknik och Affärsvärlden.

Sedan 2008 har Ny Teknik och Affärsvärlden årligen korat Sveriges 33 hetaste unga teknikbolag. Vinnarna
utses av Ny Teknik och Affärsvärldens redaktioner och ett bolag kan vara med max tre gånger på listan.

För att komma med på listan krävs att bolaget är baserat på en egen teknisk innovation, har en affärsmässig internationell potential, är max sju år gammalt och att det inte är noterat på någon handelsplats. De bolag, förutom Sally R, som fick en plats på 2019 års 33-listan är: 1928 Diagnostics, Epishine, Fidesmo (guldbolag med tre år på listan). 2D Fab, Cellevate, Cognibotics, Einride, Furhat, Gleechi, Invisense, Revibe Energy och Swedish Algae Factory som har funnits med på listan i två år. Nya på listan för i år, tillsammans med Sally R är: Annotell, Betterwealth, BLB Industries, Cake, Candela Speed Boat, Chromaway, Everdrone, Fossid, Graphmatech, Mavenoid, Monivent, Myvox, Natural Cycles, Radinn, Stravito, Swegan, Tendo, Vultus, Xenergic och Zeropoint Technologies.

– Vi är såklart superstolta och glada över att ha utnämnts till ett av Sveriges hetaste unga teknikföretag, säger Viktor Kjellberg, VD på Sally R.

Drygt 400 företag nominerades till årets lista.

För mer information, vänligen kontakta:
Viktor Kjellberg, VD Sally R, +46-(0)10-175 40 50, viktor.kjellberg@sally-r.com

Sally R är ett svenskt cleantech-företag som med hjälp av rymdteknik utvecklar smart ventilations- och luftbehandlingsteknik för kommersiella fastighetsbyggnader. Detta för att säkra ett hälsosamt inomhusklimat med god luftkvalitet till lägsta möjliga energiförbrukning. Sally Rs vision är att alla ska andas bra luft.

Fredrik Tunberg

Presskontakt VD 0722034011

Less energy - Better air

Sally R is a PropTech company from Sweden, redefining sustainability in the global real estate market. The company is specialized in developing innovative software solutions, and provides a cloud-based service that optimizes HVAC systems in buildings. The service achieves significant energy savings while securing safe and healthy indoor air quality.

Sally R AB
Navigatörgatan 10