Optimeringstjänsten ADA hämtar data från byggnader för att spara energi och förbättra inomhusklimat

Sally R utökar samarbetet med Vasakronan

Sally R har tecknat ett nytt avtal med Vasakronan för att ytterligare implementera optimeringstjänsten ADA. Sally R har sedan tidigare integrerat ADA i Vasakronans bestånd i Centrala uppsala. Nu utökas projektet i Uppsala med ytterligare en installation för att leverera ett bra inomhusklimat till så låg energiförbrukning som möjligt.

“Vi är mycket glada att få fortsätta samarbetet med Vasakronan i utvecklingen av nya smarta lösningar som kan bidra till ett mer hållbart samhälle och vi ser Vasakronan som en av pionjärerna i dessa sammanhang” säger Fredrik Tunberg, VD Sally R

Samarbetet banar väg för möjligheten att använda sig av avancerad teknik för att effektivt styra anläggningar optimalt. ADA är sedan tidigare redan applicerbar via Proptech OS som Vasakronan varit initiativtagare till.

Sally R är ett svenskt cleantech-företag som med hjälp av rymdteknik utvecklar smart ventilations- och luftbehandlingsteknik för kommersiella fastighetsbyggnader. Detta för att säkra ett hälsosamt inomhusklimat med god luftkvalitet till lägsta möjliga energiförbrukning. Sally Rs vision är att alla ska andas bra luft.