Bli familjens mathjälte med Salt & Sills hemmakväll

Bli familjens mathjälte med Salt & Sills hemmakväll

Middagen som gör dig till familjens hjälte!

Vad sägs om en middag med havets delikatesser tillagad av kockarna på Salt & Sill till helgen? Nu kan du beställa Salt & Sills hemmakväll. Vår hemmakväll är en tre-rättersmiddag komponerad av våra kockar. För dig återstår bara några enkla moment innan middagen är redo att serveras.

Samtliga råvaror är noga utvalda av våra skickliga kockar och valda med omsorg för att harmoniera med varandra för bästa smakupplevelse. Till varje rätt så tipsar vi dessutom om drycker som passar bra till.
God mat är ofta en av huvudingredienserna till en riktigt lyckad kväll. Salt & Sills hemmakväll är något för hela familjen att njuta av.

Förrätt
Tomat- & chiliemulsion – picklad gurka – palsternackschips – inkokt kålrot
Nr. 7218 Dr. L Riesling, Mosel Tyskland 75 cl, 99 kr
Nr. 2120 Sankt Anna Riesling 2019 Pfalz Tyskland 37,5 cl 49 kr

Varmrätt
Torsk – Rotselleripuré – savojkål – rökt silverlök – betor – vitvinssås
Nr. 5585-01 La Chablisienne Petit Chablis 2019, Bourgogne Frankrike 75 cl, 139 kr
Nr. 5585-02 La Chablisienne Petit Chablis 2019, Bourgogne Frankrike 37,5 cl 79 kr

Efterrätt
Mörk choklad – citroncurd – rostad vit choklad – hallongelé
Nr. 8011 Bacalhoa Moscatel de Setúbal 2017 Portugal 75 cl 109 kr
Nr 8117 Alambre Moscatel de Setúbal 2014 Portugal 37,5 cl 69 kr

Bröd
Surdegsbaugette – sillabröd – smör – färskost

Pris: 295kr/person

Beställ er middag på info@saltosill.se eller ring 020-20 98 74. Du kan också beställa i vår app "Salt & Sill" som finns att ladda ner på App Store och Google Play store. Det går bra att beställa fram till torsdag kl. 16.00. Middagen hämtas sedan upp på Salt & Sill eller Almö Livs på fredagar från kl. 15.00

___________________

Lunch utomhus

Nu har du möjligheten att äta en underbar vinterlunch på vår brygga. Vi bullrar upp med varma filtar och kuddar, tänder lyktor och serverar rykande het mat som värmer dig ända in i själen.

På lördagar mellan kl 12-15 kan du ta del av goda luncher på vår uteservering. Kom ut till Klädesholmen och passa på att kombinera med en vandring ute på ön. Vi rekommenderar gärna härliga vandringsalternativ och har kartor om du behöver.

Lunchen kostar 125kr och den här lördagen serverar vi skaldjursgryta och fish and chips. Vi tror att det här kan vara helgens mysigaste aktivitet för familjen.

Självklart har vi även rättigheter vilket gör att vi kan servera öl, vin och goda drinkar.

Vi har också öppet i restaurangen för er som hellre vill sitta inne. I vår restaurang serverar vi en långlunch av kvällens tre-rättersmeny från kl 12 med möjlighet att boka bord till kl 18.

Läs mer och boka här