Simon Johansson VD Patrik Hermansson Ica Handlare

Almö Livs tar över butiken på Klädesholmen

I början av sommaren väntas nästa ICA to go butik öppnas upp av Almö Livs. Denna gången är det Klädesholmen som får en ny hybridbutik som ska vara öppen dygnet runt. Butiken blir Almö Livs tredje butik följt av Almö Livs på Almö och Almö Livs på Käringön.

Den 15 mars tar Almö Livs över butiken Handlar´n Bojen på Klädesholmen. Nu planerar Simon Johansson och Putte Hermansson för en ICA to go butik på ön längst ut på Tjörns västsida. Butiken kommer att genomgå en renovering under våren och väntas öppna i början av sommaren.

Idag finns det närmre 40 obemannade ICA to go butiker i Sverige och antalet butiker väntas öka under 2023. Konceptet går ut på att inom en radie på 100 meter kan du öppna dörren till butiken själv via bankID och sen handlar det du ska för att sen passerar ut när varorna är betalda.

Almö Livs ICA to go butik på Käringön väntas öppna den 4 april. Simon berättar att han tror starkt på hybridlösningen där butiken är bemannad vissa tider på dagen och är obemannad resterande del av dygnet. Det är viktigt för oss att vi inte tappar det personliga mötet med kunden men samtidigt möjliggöra flexibla öppettider och brett utbud.

”Vi ser fram emot att Klädesholmen får ta del av vårt utbud på Almö Livs. Vi kommer kunna leverera catering och online varor ut till Klädesholmen och utbudet av varor i butiken blir bredare” säger Simon Johansson VD för Almö Livs.

Almö Livs har fler planer på att i framtiden öppna liknande butiker runt i STO- regionen.

”Om vi ser att konceptet fungerar och är uppskattat av våra kunder så har vi absolut ögonen öppna för att fortsätta driva ICA to go butiker och vi har fler lägen som vi anser vara intressanta” säger Simon.

Butiken på Klädesholmen väntas öppna lagom till sommaren. Men information om exakt datum kommer snart.

Simon Johansson

VD Almö Livs 0730304609