Jesper Buch och René Tofte

René Tofte utsedd till Nordisk Produktchef på SALTO Systems

René Tofte, SALTO Systems AS i Norge, tar över som Nordisk produktchef på SALTO Systems från den 1 mars 2020.

René Tofte har arbetat med SALTOs produkter sedan 2010 och varit anställd i Salto Systems sedan 2015, de senaste 3 åren som Teknisk chef i Norden. När SALTO Systems nuvarande Produktchef, Dennis Postol övergår till tjänsten som VD i Sverige, tar René över tjänsten som Produktchef i Norden. Hans ansvar blir att driva utvecklingen av SALTOs produkter för den Nordiska

marknaden. Han rapporterar till Jesper Buch, ansvarig för den Nordiska marknaden, och kommer fortsatt utgå från SALTO Systems kontor i Bergen men ha hela Norden som sitt arbetsfält.

-René har helt rätt kompetens till att utveckla produktområdet och lyfta nya produkter in i Norden. Med René bygger vi vidare på allt det positiva som Dennis har byggt upp inom produktområdena i Norden säger Jesper Buch.

-Jag har sedan jag började arbeta med SALTO produkter, alltid varit fascinerad över kvalitén och innovationen hos SALTO Systems produkter och jag ser fram emot att bli en del av produktutvecklingsteamet säger René Tofte.

SALTO Systems har de senaste 3 åren ökat försäljningen med tvåsiffriga procent i Norge och tillväxten fortsätter med fler nyanställningar under kommande år.

För mer information;

René Tofte

Product Manager Nordic Region

r.tofte@saltosystems.com

Jesper Buch

Managing Director Nordic Region

j.buch@saltosystems.com

SALTO Systems har sedan 2001 levererat marknadens mest avancerade elektroniska passerkontroll, utan kablar och utan nycklar. Med utvecklingen av SALTO Virtual Network (SVN) med data-on-card har SALTO revolutionerat passerkontrollvärlden och satt nya standarder för både säkerhet, bekvämlighet och lönsamhet.

För att vi ska kunna leverera bästa möjliga service måste SALTO finnas där våra kunder är. Huvudkontoret finns i Oiartzun i Norra Spanien där vi har samlat R&D, produktion och teknisk support för alla våra kontor runt om i världen. Sverige ingår i SALTO Systems Nordic med huvudkontor i Kalundborg, Danmark och kontor i Stockholm,  Malmö, Karlstad, Vänersborg,  Umeå, Råholt, Bergen och Moss i Norge samt Vaanta i Finland.