Gå direkt till innehåll
Samfastigheter i Norden AB: ”Västernorrländsk resa börjar med förvärv av strategiskt viktig samhällsfastighet i Timrå”

Pressmeddelande -

Samfastigheter i Norden AB (”Samfastigheter”) offentliggjorde idag förvärvet av en strategiskt viktig samhällsfastighet i Timrå kommun. Säljaren är Västernorrland Utveckling & Omvårdnad (VUO). Samhällsfastigheter lägger in en ny växel och i samband med affären aviserar planer på en mer långsiktig strategi i Västernorrland.

”Först och främst vill jag tacka Christian Blomberg, vd för VOU, för en smidig och välordnad affär. Denna affär är bara början av vår resa i Västernorrland. Vi tror starkt på hela regionen och människorna som bor, lever och arbetar där. Inom en snar framtid kommer vi att offentliggöra flera affärer i närområdet, vilket känns fantastiskt. Framåtandan och framtidstron vi möter är imponerande och vi är öppna för ännu fler partnerskap i Västernorrland”, säger Poyan Katebi, vd för Samfastigheter.

Fastigheten på 2 500 kvadratmeter har idag två hyresgäster. Västernorrland Utveckling & Omvårdnad (VUO) – som erbjuder olika boendeformer för personer med psykisk ohälsa, personlig assistans och behandling för privatpersoner – samt Timrå kommuns LSS-verksamhet.

Samfastigheter ska tillträda fastigheten den 31 augusti 2022.

• Fastighetsbeteckning: Vivsta 3:39
  • Kommun: Timrå
  • Storlek: 2 500 m2
  • Hyresgäster:
    • Timrå kommun – LSS
    • Västernorrland Utveckling & Omvårdnad (VUO) – kontor och särskilt boende
  • Tillträdesdatum: 31 augusti 2022

Kategorier

Alla människor har rätt till ett gott liv och boende - oavsett förutsättningar. Vi på Samfastigheter hjälper Sveriges kommuner att leverera välfärd för alla genom utveckling och förvaltning av offentliga fastigheter.

Poyan Katebi

Presskontakt VD

Tillsammans med Sveriges kommuner bygger och förbättrar vi vår sociala infrastruktur.

Samfastigheter i Norden AB
Mäster Samuelsgatan 42