Pressinbjudan: ”Lönsammare affärer med socialt ansvar. - Vill du vara med och göra skillnad?”

Tisdag 13 mars arrangerar Samhall ett inspirerande CSR-seminarium på Kulturens Hus i Luleå. Bland de medverkande återfinns Pär Larshans och Lars Andersson, Max Hamburgerrestauranger, Andreas Lind, VD Handelskammaren Norrbotten, Yvonne Stålnacke, kommunalråd Luleå och Per-Ola Eriksson, Landshövding Norrbotten.

– Vi kommer att belysa företagens CSR-frågor och prata om den ”dolda arbetskraften”, både utifrån arbetsmarknadspolitisk synvinkel och ur arbetsgivarperspektiv, säger Samhalls VD Monica Lingegård, som nyligen utsågs av Veckans Affärers sajt CSR i praktiken till den företagsledare i Sverige som har mest inflytande på näringslivets hållbarhetsarbete under 2012.

Syftet med seminariet är att lyfta fram möjligheterna för arbetsgivare att se personer som står långt ifrån arbetsmarknaden som en tillgång. De medverkande kommer bland annat visa exempel på hur man kombinerar lönsamma affärer med ett socialt ansvar.

Medverkar gör även Mats Eliasson, marknadsdirektör på Samhall, som har gått undercover i programserien "Chefen Undercover" på TV4.

Moderator är programledaren Thomas Deutgen.

Plats: Kulturens Hus, Skeppsbrogatan 17, Luleå
Tid: 13 mars kl 15-17, med efterföljande mingel

För anmälan och mer information kontakta:
Anita Tängmark, 070-218 11 58

• csr
  • seminarium

• Norrbotten

Bakgrundsinformation
Samhall AB bedriver verksamhet på 24 orter i Norrbottens och Västerbottens län. Företaget är en av Sveriges största serviceleverantörer med totalt cirka 20 000 anställda på över 250 orter i Sverige och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning och lyckas genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.