Samhall gör rent hus på Skatteverket i Södertälje

​Samhall har vunnit en upphandling av städ på Skatteverket i Södertälje. Avtalet är en del av ett landsomfattande avtal mellan Skatteverket och Samhall.

Skatteverket i Södertälje har anlitat Samhall för städ i Skatteverkets och Kronofogdens lokaler. Avtalet sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning upp till två år. Uppdraget berör 60 medarbetare på 55 orter över hela landet.

– Att Skatteverket väljer Samhall som städleverantör bevisar att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör. Uppdrag som det här är viktiga för Samhall för att kunna erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande arbeten inom service och tjänster, säger Thomas Erlandsson, arbetsområdeschef för Samhall i Stockholms län.

Thomas Erlandsson, arbetsområdeschef, 070-217 21 96
Anders Ekberg, pressekreterare, 076-101 90 55

Ett urval av orter i den vunna upphandlingen:
Kiruna

• stockholm
  • södertälje

• Stockholm

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 500 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.