Samhall i Linköping i ny affär – Ger tio nya jobb

Städverksamheten inom Samhall i Linköping har fått förtroendet att sköta städet i Willhem-SPA Skäggetorps fastigheter. Avtalet löper tillsvidare och ger tio personer med funktionsnedsättning jobb.

Willhem-SPA Skäggetorp har gett Samhall i Linköping förtroendet att utföra städet i deras fastigheter. Det rör sig främst om städ i 330 trapphus.  Avtalet löper tillsvidare och ger jobb till tio personer med funktionsnedsättning vilket kommer innebära nyanställningar.

– Det känns kul att företag anlitar oss och att vi får nya kunder till en av Sverige viktigaste serviceleverantörer. Det visar att vi har kompetenta och motiverade medarbetare som levererar med hög kvalitet och vi kan anställa fler säger Annika Nyborg, arbetsområdeschef för Samhall i Linköping.

– Vi på Willhem valde Samhall för att vi tror på deras koncept med kvalitetsstädning säger Martina Sjökvist, områdeschef för Willhem.

Annika Nyborg, arbetsområdeschef, 070-533 16 76
Anders Ekberg, presschef, 076-101 90 55