Anders Wijkman Foto: Rickard Kilström

Anders Wijkman i nytt avsnitt av Samhällsbyggarpodden!

Nytt avsnitt på Samhällsbyggarpodden: Anders Wijkman, avgående ordförande för miljömålsberedningen

Anders Wijkman, avgående ordförande för Miljömålsberedningen tillika sittande ordförande för Romklubben, berättar om sin bakgrund inom bla. Röda korset. Han berättar vidare vilka viktiga insikter och lärdomar han lärt sig genom att besöka områden med människor utsatta för extrema förhållanden.

Jakob Pettersson, Head of Research, Newsec i nytt avsnitt av Samhällsbyggapodden!

Från Handelshögskolan i Stockholm, till London och tillbaka till Sverige igen. Jakob berättar om sin resa och hur det är att arbeta med ekonomi och fastigheter som investeringar. Som Head of Research ansvarar Jakob bland annat för utgivandet för Newsecs rapporter, såsom Newsec Property Outlook. Jakob har flera års erfarenhet från strategisk företagsrådgivning inom fastighetsbranschen.

​Ibrahim Baylan, Samordnings- och energiminister Fotograf: Rickard Kilström

Ibrahim Baylan, Samordnings- och energiminister i nytt avsnitt av Samhällsbyggarpodden!

Ibrahim Baylan är sedan 2014 Sveriges energiminister i regeringen Löfven. Under Samhällsbyggnadsdagarna träffade jag Ibrahim och han berättade om vilka typer av utmaningar och möjligheter branschen står inför framöver. Han berättade även en hel del personliga anekdoter från sin tid som student i Umeå och tiden dessförinnan, om flykten från Turkiet och uppväxten i Norsborg.