Teven redan upphängd i nyckelfärdiga huset

Teven redan upphängd i nyckelfärdiga huset

Genom det banbrytande samarbetet är inte bara vitvarorna installerade. Till och med teven från Samsung är förinstallerad när det nu är dags att flytta in i Dekorhus.

Avtalet som också omfattar ljud- och bildprodukter är det första i sitt slag.

Samsung och Dekorhus öppnar nya dörrar. Att vitvarorna finns på plats utgår säkert nyhusägaren ifrån. Men att teven hänger på väggen och att hemmabioanläggningen är inkopplad? Knappast. Med Samsung och Dekorhus blir det nu verklighet.

Det är bara att flytta in soffan och slå sig ner. Elektroniken är redan en del av inredningen. Montering och installation är redan färdig. Att kontakterna sitter där de ska och sladdarna är dragna och dolda – kan det vara bekvämare?

Genom samarbetet mellan Dekorhus och elektronikföretaget Samsung får nu nyhusägaren möjlighet att förutom kyl, frys, ugn, tvätt och häll också beställa ljud- och bildprodukter så som tv, blu-ray, högtalare och hemmabio från Samsung.

– Vad kan väl vara mer bekvämt och enkelt än att även tv och hemmabio sitter på plats redan när man flyttar in? Då slipper man ju allt krångel. Vi vill skapa ett så stort värde som möjligt för våra nyhusägare. Det här är ett nytt sätt att göra det, säger Bengt Larsson, Dekorhus.

– Samsung trivs hemma hos Dekorhus. Vi vill gärna flytta in och hoppas att nyblivna husägare ska trivas med Samsungs livsstil, så väl i köket som i vardagsrummet eller där det passar, säger Pierre Bäckström, Samsungs nordiske försäljningsdirektör för företagsförsäljning inom vitvaror och ljud- och bildprodukter.

Vid köp av ett Dekorhus ingår Samsungs vitvaror som standard. Ljud- och bildprodukter är tillval.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances