Nils Einár Foundation och ”En för alla alla för en” - på Fryshuset den 21 oktober

Den 21 oktober, för två år sedan, försvann Nils från oss. Tillsammans med United Stage vill Nils Einár Foundation skapa det årligen återkommande eventet ”En för alla alla för en" på Fryshuset i Stockholm. Det kommer att bjudas på flertalet olika aktiviteter samt liveframträdanden med både etablerade och debuterande artister. Biljett till eventet kostar 25 kr och finns att köpa från och med måndag den 9 oktober kl. 16:00 via www.ticketmaster.se

”En för alla alla för en” är från början en idé från Nils som han själv förverkligade redan 2019 då han på HVB bland annat gjorde extra spelningar för ungdomar mellan 13-18 år. Nils ville skapa aktiviteter för ungdomar i syftet om att hjälpa unga. Den 21 oktober i år arrangeras alltså första officiella eventet och sen kommer ”En för alla alla för en” att fortlöpande dyka upp i varierande format på t.ex. fritidsgårdar runt om i landet.

Under dagen på Fryshuset har unga möjligheten att prova på olika aktiviteter och på plats finns även personer förankrade i hjälporganisationer som medverkar i panelsamtal ledda av Sharon Jåma och Alexandra Pascalidou. På scenen kommer etablerade och debuterade artister bjuda på liveframträdanden av olika slag.

- Vi tror på mod när det behövs som mest. Mod att finnas där för alla. Likväl som vi var där för en, vår Nils. Idag känns det självklart att modet ska gå till att samla er med oss och med Nils skapa en dag där vi gör er hörda med oss. Där vi tillsammans med er pratar om varför och hur. Men framför allt vart vi vill och hur vi ska ta oss dit och vad vi behöver på vägen. Och valet av plats för eventet känns helt naturlig eftersom Nils började i gymnasium där och hade sin första spelning i samband med det. 1 för alla och alla för 1, hälsar Stiftelsen.

Datum: 21 oktober
Tid: 15:00-21:00
Plats: Fryshuset i Stockholm
Biljetter: www.ticketmaster.se
Ingen åldersgräns

Insamlade medel från denna kväll går bland annat till Barnrättsbyrån och Mamma United.

Konsert & DJ
Alexandra Torgrip, Black Moose, hemliga artister

Aktiviteter
Red Bull Ord mot ord, fotbollsturnering, fotobås, ping pong, graffitimålning, meet & greet, m.m.

”En för alla alla för en” görs i samarbete mellan Nils Einár Foundation, United Stage, Fryshuset, NS1, Mamma United, Barnrättsbyrån, Maskrosbarn, Dare, Edio Lab, Sony Music, Universal Music, Warner Music Group, Amuse, Red Bull, Zeitz, Butch, Reymersholms IK, Hammarby IF.

Alla medverkande artister, organistationer och arbetande personal ställer upp gratis.